Målade huset i somras. Satte akrylfog i sprickor och till altanräcket satte vi akrylfog på spikskallarna. Nu när våren är här så flagnar färgen sakta men säkert på de ställen där vi satt fog, vilket är ganska många. Vad gör vi nu? Förstår att man måste måla om såklart men ska man skrapa bort att fog:et eller hur får man bort det?
 
Redigerat:
Latex använder man inomhus, ute fungerar utefog. Eller något bra PL lim(spricker inte).
 
Eller fönsterkitt..
 
I InsidersUnited skrev:
Latex använder man inomhus, ute fungerar utefog. Eller något bra PL lim(spricker inte).
Fel av mig det är Akrylfog för utom och inomhusbruk vi använt. Vad kan ha hänt?
 
Tänkte precis trycka i akrylfog i några hål efter spikskallar :sweat:
Hur gjorde du? Vilken fog var det du använde @ratax ?
 
P per.appelgren skrev:
Tänkte precis trycka i akrylfog i några hål efter spikskallar :sweat:
Hur gjorde du? Vilken fog var det du använde @ratax ?
Detta var ett tag sedan så jag minns knappt vilken fog men tror den var från Colorama. Vi målade över en gång och sedan dess har färgen suttit. Vi misstänker att vi använde för mycket fog/för tjockt lager.
 
Hallonbåten
One strike filler
 
R ratax skrev:
Detta var ett tag sedan så jag minns knappt vilken fog men tror den var från Colorama. Vi målade över en gång och sedan dess har färgen suttit. Vi misstänker att vi använde för mycket fog/för tjockt lager.
R ratax skrev:
Detta var ett tag sedan så jag minns knappt vilken fog men tror den var från Colorama. Vi målade över en gång och sedan dess har färgen suttit. Vi misstänker att vi använde för mycket fog/för tjockt lager.
Ok. Tack! Hat lagt tunna lager och låtit det härda. Håller tummarna.
 
Dra på ordentligt med färg när du målar så täpper det igen hålen.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.