Så, efter att ha haft lite olika solcellsstolpar med belysning så har jag nu köpt rejäla stolpar med Philips Hue-belysning som jag vill ha i trädgården. Problemet är ju att dom är byggda att skruvas fast i till exempel ett trädäck, botten på stolpen är bara en ring med två skruvhål för det ändamålet.

Men jag vill ha dem i gräsmattan, så min tanke är en jordskruv som jag drar ned i rabatten eller gräsmattan, den har ju oftast en inbyggd balksko så jag skulle behöva tips på hur man kan bygga något i den balkskon som man sedan kan skruva fast lampan i, och en fördel om det är någotsånär justerbart i X/Y-led då tjälen säkerligen kommer få stolpen att flytta på sig en aning.

Någon som har någon bra idé?
 
E
Beroende på fabrikat så kan det finnas färdit markfäste att köpa som tillbehör. En annan vanlig variant är att gjuta ett betongfundament med en bit rör/slang i för kabeln
 
E Emil_K skrev:
Beroende på fabrikat så kan det finnas färdit markfäste att köpa som tillbehör. En annan vanlig variant är att gjuta ett betongfundament med en bit rör/slang i för kabeln
Philips Hue har inget tillbehör för just detta, och jag hade hoppats på något mindre permanent än att gjuta, så ett jordankare är ändå bästa alternativet, men är bara frågan om att fästa lampan till ankaret
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.