Undrar om någon vet vilka som har bilhammare till försäljning till rimligt pris. Att hyra går väl bra om det är en dags arbete men blir lätt dyrt när man skall använda den på flera olika ställen.

Hittade denna på nätet, någon som provat den?
Verktyg - Borr-Skruvdragare - Power Super Bilhammare från Lindgrens Hem Ljuva Hem

Den jag hyrt är en DUSS PK45 och är väl inte så mycket att säga om då den gör sitt arbete, men jag skulle klara mig även på en mindre gissningsvis.

Jag bilar ur frästa spår i tegel (relativt mjukt).
 
Ja, den är ju av märket "Power Super", så det är ju i alla fall förtroendeingivande. ;)

Jag tror inte att den där är en så särskilt bra maskin, men antagligen får du vad du betalar för. I och för sig har jag en liknande, som jag gav en sisådär sjuhundra för, som jag använder som slagborr och som komplement till de större bilmaskinerna jag hyr, och den maskinen verkar aldrig slitas ut, den bara går och går.. Tror att jag har bilat kanske sex sju timmar med den. Trodde den skulle hållla i en timme max. Men det som märks på de billiga maskinerna tycker jag är att de gärna börjar hugga väldigt tvärt när man sätter mejseln mot betongen, så det är svårt att finlira. Jag kan tänka mig att detta skulle kunna bli ett problem i tegel som är så pass skört. Men jag spekulerar naturligtvis om just den här maskinen.
 
haha, gillar också namnet.

Tycker dom borde lagt in ordet strong, så hade dom nog sålt ännu fler
 
Köpte lillebror till den där för ett projekt för tre år sen. 400:- Tänkte att den borde ju hålla till det lilla projektet och om inte så har den ju 1 års garanti...
Vid det här laget har jag bilat nog en kubikmeter betong, rivit två tegelväggar och borrat hundratals med hål. Så för hobbybruk funkar den över förväntan.
Nog det mest kostnadseffektiva verktygsköpet jag gjort.
 
Har du verkligen kollat upp vad det kostar att hyra? Jag har svårt för vektyg som heter Super Heavy extra power turbo tools eller sånt. Dom låter mer och vibrerar mer än vad dom presterar. En 1000 lapp som dom kostar kan du hyra en riktig maskin ett tag. Och sen tar det ju inte så lång tid. Undrar varför rivningsfirmor inte använder tjing-tjong maskiner?
 
Jag köpte denna för något år sedan och har bilat bort en betongplatta på 3x3x0.5m plus en hussockel på ca 30mx0,3x0,4m.

Den går fortfarande...2700:-/på de timmarna är definitivt prisvärt!
Sedan finns den ju kvar till kommande smått och gått.

Tex div grävjobb i packad lera/jord kanon som "uppluckrare"


Jula Postorder Bilningsmaskin DHM-1100
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.