Raskus Raskus skrev:
Ok Åsa-Nisse, då vet vi det
Ber om ursäkt för det här inlägget, det var inte meningen att vara spydig. Jag brukar förespråka god ton.
 
  • Gilla
Står.i och 2 till
  • Laddar…
Jag byggde denna med delar från Hornbach, Jula och Byggmax. Tror att jag landade på ca 1.500 kr. Det var några år sedan och den fungerar perfekt.
 
  • Träram under konstruktion för byggprojekt på gräsmatta med verktyg och byggmaterial runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hemmagjord boulebana under konstruktion utomhus med virke och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hembyggd träbana med vinsch och hjul i trädgård, använd för att transportera föremål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Brygga byggd av trä och däck, placerad vid en strandkant med vass och klart vatten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hembyggd träbänk utomhus vid en strand med hjul för enkel förflyttning, gjord med material från byggvaruhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Båt med motor upphöjd på hemmagjord träkonstruktion med hjul i trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit roddbåt på träbock byggd med delar från olika byggvaruhus omgiven av skog.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
umart och 7 till
  • Laddar…
E Eraf skrev:
Jag byggde denna med delar från Hornbach, Jula och Byggmax. Tror att jag landade på ca 1.500 kr. Det var några år sedan och den fungerar perfekt.
Intressant, jag har en ungefär lika stor båt, vilka hjul använde du och vilket avstånd har du mellan hjulparen
 
  • Gilla
Näsets
  • Laddar…
T Torbjörn 4903 skrev:
Intressant, jag har en ungefär lika stor båt, vilka hjul använde du och vilket avstånd har du mellan hjulparen
Avståndet var fördelat ca 80 cm enligt byggritningen för Marinvarors båtslip.
Hjulen finns i olika storlekar. Jag köpte
TARROX Gummihjul massivt 100x30x12 mm 60 kg på Hornbach.
Rostfria bult, muttrar och brickor
 
  • Gilla
Jemina och 4 till
  • Laddar…
E Eraf skrev:
Avståndet var fördelat ca 80 cm enligt byggritningen för Marinvarors båtslip.
Hjulen finns i olika storlekar. Jag köpte
TARROX Gummihjul massivt 100x30x12 mm 60 kg på Hornbach.
Rostfria bult, muttrar och brickor
Hej! Vilken enkel och bra lösning. Bra bilder. Verkar som du använde annat än fransk träskruv? Vilken sort och dimension?
 
Flera har kontaktat mig och velat se bild av min slip. Här kommer bilden
 
  • Slip bestående av trästockar vid en strandkant med växtlighet och stenar, vid sidan av en uppochnervänd båt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Näsets och 2 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Flera har kontaktat mig och velat se bild av min slip. Här kommer bilden
Tack för bild!
Bra och billig lösning som fyller sin funktion. Har som sagt en liknande för småekorna fast där är slipen klädd med plaströr för bättre glid.
Men som sagt, funkade inte för vår tyngre båt. Såhär 2 år senare är jag rätt nöjd med min hemmasnickrade lösning några inlägg upp. Flyttade slipen i helgen för att få lite brantare vinkel ned i vattnet vilket gör att den glider i ännu lättare och vinchandet upp är inget problem heller.
 
Hej!
Jag tänkte bygga en egen båtslip för en liten roddbåt enligt Erafs bygge. Båten är dock planbottnad och jag blir lite fundersam om den då kommer att glida åt sidan när jag drar upp den.
Min fråga är om jag ska ha en bredd på slipen så att hjulen går i "urgröpningen" på skrovets botten som visas på bilden.
Jag inbillar mig då att det hjälper till att hålla båten på kurs vid uppdragning, eller vad tror ni?
En planbottnad vit roddbåt placerad upp och ned på marken vid sidan av en uppfart, med en rad av träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.