Man kan öppna bara det större fönstret och därifrån försöka putsa det öppningsbart fönstret. Men det blir svårt när det är långt till marken och bara 60 cm vägg mellan fönstret och golvet för att ge stöd. Finns det något verktyg som skulle underlätta arbetet?
 
  • Öppet övre fönster med utsikt över gatan, svårtillgängligt för rengöring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
Jag sätter ett (ganska kort) skaft på "svabben" och skrapan för att kunna putsa utsidan i lite knepiga lägen.
 
  • Gilla
Gammastralning
  • Laddar…
Jag använder en fönsterskrapa med både svabb och gummiraka från Biltema till "oåtkomliga" rutor.
Fönsterskrapa med svabb och gummiraka på teleskopskaft.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Gammastralning
  • Laddar…
nåja när man jobbade som fönsterputsare för många år sen så brukade man bonka i karmen för att se om den verkade sitta fast och sen hängde man sig ut och hoppades att man inte tappade tagen, Ska väl tillägas att man jobbade på ackord på den tiden så det fanns ingen tid för finlir. Men det där borde man väl kunna nå även om man står på insidan utan att luta klättra
 
  • Gilla
Gammastralning
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jag använder en fönsterskrapa med både svabb och gummiraka från Biltema till "oåtkomliga" rutor.
[bild]
Det verkar ju ett verktyg som skulle kunna vara användbart!
 
Den här såg jag sist jag var i Amsterdam.

Person använder lång mopp för att putsa fönster på takkupa i Amsterdam.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Han putsar alltså fönstret på takkupan...
 
  • Gilla
  • Haha
yonna och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jag använder en fönsterskrapa med både svabb och gummiraka från Biltema till "oåtkomliga" rutor.
[bild]
Jag kan inte hitta denna fönsterkarpa i Biltema. :(Den ser bra ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.