Min mor fyller år. Hon önskar ett knäskydd att ha när hon gräver i rabatten.

Det är inte knäskydd som man stoppar i brallorna utan mer som en "gummiplanka" man lutar knäna emot.

Min mor har inte sett detta i nån butik utan sett det i nån tidning. Jag har också ett svagt minne av att jag sett något liknande.

Nån som vet var jag hittar detta? (om det existerar) Jag är sent ute med detta så snabbt svar önskas:surprised:
 
Jag vetaatt det existerar och skulle börja leta i en välsorterad blomsteraffär, Weibulls, Plantagen....

Lycka till,
pinebar
 
Bakker har dessa:
Bakker - Knäskydd
Tror Plantagen, BAuhaus och K-rauta har den "platta" du tänket på.
 
Det finns en annan platta också som jag tänker på den har två fördjupningar för knäna.
 
Tack alla! Då har jag inte drömt. Hade svårt att Googla fram det jag sökte efter.

Blir en tur på Blomsterlandet, granngården. Julas och krautas grejer värkar mer eller mindre vara vanliga knäskydd, utanpåliggande dock. Det får bli andrahandsvalet om jag inte hittar "plankan"

tack!
 
annjo skrev:
Det finns en annan platta också som jag tänker på den har två fördjupningar för knäna.
Det var den formen som jag tänkte på. kanske nån på blomaffären har koll.
 
Tripod skrev:
Julas och krautas grejer värkar mer eller mindre vara vanliga knäskydd, utanpåliggande dock.
K-rautas kanske men Julas var ju just en knäplatta som du var ute efter:confused:

Jag tror de flesta trägårdsställen har sådana här knäplattor så du hittar nog vad du söker rätt snabbt. Köp en planteringsspade från Fiskars också för de är oslagbara. Välj en av de färgade för vår svarta tappade vi bort rätt snabbt och den har inte dykt upp än :)
 
OlaF skrev:
K-rautas kanske men Julas var ju just en knäplatta som du var ute efter:confused:

Köp en planteringsspade från Fiskars också för de är oslagbara.
Ringde till Blomsterlandet. De hade en modell av typ sittunderlägg.

19.90 :- kostade den så det kändes lite snålt:) Jag får nog ta dit råd och köpa en spade som tillbehör.
 
Tripod skrev:
Ringde till Blomsterlandet. De hade en modell av typ sittunderlägg.

19.90 :- kostade den så det kändes lite snålt:) Jag får nog ta dit råd och köpa en spade som tillbehör.
Köp ett par vanliga knäskydd också som hon kan prova när hon tröttnat på att resa sig upp för att flytta på plankan, alternativt fösa jorden framför sig :)
 
morsan skrev:
Köp ett par vanliga knäskydd också som hon kan prova när hon tröttnat på att resa sig upp för att flytta på plankan, alternativt fösa jorden framför sig :)
Tänkte också att det inte verkar så praktiskt. Sedan lär man få lite sämre balans när man sitter med knäna tätt ihop. Det var ju inte så dyra så jag kan ju gott köpa båda två.
 
IcaKuriren har under många år sålt en liten 'rensstol' just för gamlingar. Man står på knäna och den är så stabil så att den ger hjälp när man reser sig.

En sådan ska jag skaffa mig när jag blir gammal :D .
 
yonna skrev:
IcaKuriren har under många år sålt en liten 'rensstol' just för gamlingar. Man står på knäna och den är så stabil så att den ger hjälp när man reser sig.

En sådan ska jag skaffa mig när jag blir gammal :D .
Ja, den finns på flera ställen och kan vändas på flera sätt. Men den går inte att flytta på utan att man reser sig upp och det är det som är så jobbigt.
 
Det finns en variant på de flesta trädgårdsavdelningar, som är en liten pall i plast. Den har knäskydd om man vänder den uppåner (alltså någon mjuk plast på undersidan av sitsen), då funkar benen som stödhandtag när man reser sig. I sitsen är där dessutom en liten förvaringslåda. Tycker den är ganska praktisk. När man ser den i hyllan på affären så tänker man mest på den som en pall, men den har alltså även knäskydd och lite till.
 
Plastpall med knäskydd när man vänder den uppochner har jag också. Har för mig att den kostade ungefär 200 kr och jag köpte min på Bauhaus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.