Eller kanske vad? Pga större renovering har vi mysigt betongdamm på hela nedervåningen, i vilket det har börjat dyka upp spår. Huset är ett betonghus från 1950-talet med källare. Just nu med avstängd ventilation, så möjligtvis väl fuktigt inne. Har hittat dessa spår på flera ställen och får för mig att det är nåt som krälar?
 
  • Spår i betongdamm på golv med synliga kablar och bordsben under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Spår i betongdamm på golv, ser ut som något har krupit och lämnat mönster på en dammig yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Spår av smuts eller kryp på betonggolv under renovering i hus med avstängd ventilation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Följ spåren och se var den slutar
 
Sniglar?
 
Kanske en gammal stor fet silverfisk som kämpar sig fram.
Kolla på kvällen när det är mörkt. Då kanske den kommer fram under golvlisten?
 
A
kackerlacka
 
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Det kanske bara är en snäll gammal gråsugga?
 
Ja nån insekt har jag inte sett, bara dom här spåren. Det måste vara nåt hyfsat litet för spåren slutar (som på den tredje bilden) ibland mot springa mellan vägg och golv eller golvlist, även där springan är så smal att en nagel just såpass går in.
 
Fick du nån klarhet i vad det var som kröp i dammet? Har nämligen exakt likadana spår hemma hos oss såg jag nu i vårat slipdamm
 
L Lillen661 skrev:
Fick du nån klarhet i vad det var som kröp i dammet? Har nämligen exakt likadana spår hemma hos oss såg jag nu i vårat slipdamm
Allt jag hittat hemma är vanliga flugor. Om jag minns rätt kom spåren dessutom den tiden på året när man kan tänka att en hel del fä kommer in genom öppna fönster.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.