Sålde min Senco Fusion och köpte Dewalt istället, inget större fel på Sencon men den va en udda fågel i verktygslådan och batterierna va inte så bra så det kändes bättre att sälja av.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T
Senco fusion F18 har ju bra rykte. Annars lutar det åt en Makita DBN500 då jag har Makita i allt annat och kan köpa utan batteri och laddare.
 
Rickard.
T Ejmelie skrev:
Senco fusion F18 har ju bra rykte. Annars lutar det åt en Makita DBN500 då jag har Makita i allt annat och kan köpa utan batteri och laddare.
Jag har en sån och den är helt ok men inget mer. Lister och sånt gör den såklart bra men har en sak som är irriterande, lägger man minsta lilla extra tryck på spikpistolen för att t ex trycka en taklist på plats lämnar den fula märken efter kolven/hammaren(vet inte vad man kallar den). Man lär sig rätt fort så det är inget jättestort problem men irriterande.

Jag är dock besviken på 1.2mm dryckert och skulle köpt en pistol med 1.6mm för det jag vill göra mest men det är ju knappast maskinens fel.
 
Har investerat får något år sen i en
Spikpistol R18N18G från Ryobi, och jag är jättenöjd med den och även de som lånat den av mig. Jobbar som hantverkare och tycker den är värd att spana in.
 
  • Gilla
Panelmannen
  • Laddar…
H
T Ejmelie skrev:
Senco fusion F18 har ju bra rykte. Annars lutar det åt en Makita DBN500 då jag har Makita i allt annat och kan köpa utan batteri och laddare.
då du kör makita på massa redan så köp makitan.

om man har ett udda verktyg med batteri som används sällan så mår batterierna inte bra av det.
 
Rickard. Rickard.ag skrev:
Jag har en sån och den är helt ok men inget mer. Lister och sånt gör den såklart bra men har en sak som är irriterande, lägger man minsta lilla extra tryck på spikpistolen för att t ex trycka en taklist på plats lämnar den fula märken efter kolven/hammaren(vet inte vad man kallar den). Man lär sig rätt fort så det är inget jättestort problem men irriterande.

Jag är dock besviken på 1.2mm dryckert och skulle köpt en pistol med 1.6mm för det jag vill göra mest men det är ju knappast maskinens fel.
Slagstift är nog ordet du söker (y)
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
H
Rickard. Rickard.ag skrev:
Jag har en sån och den är helt ok men inget mer. Lister och sånt gör den såklart bra men har en sak som är irriterande, lägger man minsta lilla extra tryck på spikpistolen för att t ex trycka en taklist på plats lämnar den fula märken efter kolven/hammaren(vet inte vad man kallar den). Man lär sig rätt fort så det är inget jättestort problem men irriterande.

Jag är dock besviken på 1.2mm dryckert och skulle köpt en pistol med 1.6mm för det jag vill göra mest men det är ju knappast maskinens fel.
Spik drivare eller drivare säger dom bara.
 
H Hallerudsbo skrev:
då du kör makita på massa redan så köp makitan.

om man har ett udda verktyg med batteri som används sällan så mår batterierna inte bra av det.
Jag tror inte det är nån jättefara gällande batterier som sällananvänds när det kommer till LiIon.
Mina Fusion används inte dagligen, men funkar lika bra idag som när de var nya.
Var värre med NiMh och NiCd.

Sen är det så klart en fördel att kunna handla naken maskin. :)
 
H
FredrikR FredrikR skrev:
Jag tror inte det är nån jättefara gällande batterier som sällananvänds när det kommer till LiIon.
Mina Fusion används inte dagligen, men funkar lika bra idag som när de var nya.
Var värre med NiMh och NiCd.

Sen är det så klart en fördel att kunna handla naken maskin. :)
Gäller att du har batterierna nästan fulla när dom bara ligger då.för är dom tomma så mår dom inte bra av det.
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
boschkenta
Vill också rekommendera senco! Köpte min efter jag tröttnat på en paslode med gaspatroner... dom har ett bäst före datum osv så dom är alltid kassa när man ska ha dom. Så skjuter man lite sporadiskt och inte vill hålla roterande lager på små gastuber så kör med enbart en batterimaskin.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T
Rickard. Rickard.ag skrev:
Jag har en sån och den är helt ok men inget mer. Lister och sånt gör den såklart bra men har en sak som är irriterande, lägger man minsta lilla extra tryck på spikpistolen för att t ex trycka en taklist på plats lämnar den fula märken efter kolven/hammaren(vet inte vad man kallar den). Man lär sig rätt fort så det är inget jättestort problem men irriterande.

Jag är dock besviken på 1.2mm dryckert och skulle köpt en pistol med 1.6mm för det jag vill göra mest men det är ju knappast maskinens fel.
Har du sencon eller makitan?
 
Rickard.
T Ejmelie skrev:
Har du sencon eller makitan?
Makita
 
H Hallerudsbo skrev:
Gäller att du har batterierna nästan fulla när dom bara ligger då.för är dom tomma så mår dom inte bra av det.
Lion hat väldigt lite självurladdning. Jag har vissa udda batterier som används väldigt sällan och har aldrig haft några problem med något, även om det ibland gått år mellan användningarna. Men kör man slut får man ju ladda. Gör man inte det utan lägger undan det ett år, då får man säkert problem.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Düsseldorff Bergendorff skrev:
Varför gillar ni fusion? Den är ju slapp i trycket och inte nåt riktigt unts!
Jag förstår inte vad du menar med slapp i trycket. Min fungerar minst lika bra som min tryckluftsdrivna jag hade tidigare men är sjukt mycket smidigare att ta fram för man slipper slangar och trams.
 
T Ejmelie skrev:
Senco fusion F18 har ju bra rykte. Annars lutar det åt en Makita DBN500 då jag har Makita i allt annat och kan köpa utan batteri och laddare.
Jag valde mellan Sencon och Makita men valde till slut att gå ifrån ett existerande battersystem till förmån för Sencon då jag tyckte det verkade irriterande med uppvarvningen på Makita om man vill skjuta flera spik i rad. Har dock inte testat den själv utan bara sett recensioner på nätet, så jag vet inte hur stort problem det skulle vara i verkligheten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.