IdaBo
Hej!
Är i färd med att teckna försäkring för vår nyinköpta villa. Just nu står det mellan Folksam och IF - har ni några erfarenheter från dessa eller är det hugget som stucket?

Hur ser skillnaderna ut i ”verkligheten” gällande åldersavdrag?
 
M
IdaBo IdaBo skrev:
Hej!
Är i färd med att teckna försäkring för vår nyinköpta villa. Just nu står det mellan Folksam och IF - har ni några erfarenheter från dessa eller är det hugget som stucket?

Hur ser skillnaderna ut i ”verkligheten” gällande åldersavdrag?
Tycker du sossarna är guds gåva till mänskligheten så kör på Folksam i annat fall inte.
 
IdaBo IdaBo skrev:
Hej!
Är i färd med att teckna försäkring för vår nyinköpta villa. Just nu står det mellan Folksam och IF - har ni några erfarenheter från dessa eller är det hugget som stucket?

Hur ser skillnaderna ut i ”verkligheten” gällande åldersavdrag?
Mitt råd är att läsa villkoren, tråkigt men viktigt.

Ofta så har dom "stora" bolagen bra/bättre villkor än prispressarna. Så kolla villkor och innehåll först. Sedan väljer du.

Har haft Folksam, Trygg och IF. Folksam har drabbats mest av min otur genom åren och skadeservicen har varit bra (eller rättare sagt mycket bra).

Men i praktiken så har nog alla relativt bra skadeservice, ersättningen styrs av villkoren. Och missnöje beror oftast på att man inte läst dessa.
 
M mnils skrev:
Tycker du sossarna är guds gåva till mänskligheten så kör på Folksam i annat fall inte.
Vilket underbart samband du hittat!?
 
Har haft Folksam i många år förr genom facket men som pensionär har jag fortsatt med dem. Under alla dessa år alltid fått ett bra bemötande, genom mängd rabatter och återbäring blir prisbilden ungefär likartad med andra bolag. Men valet är ditt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.