Hej går det att hitta reservdel. Korta axeln Tror jag räcker att byta ut.
 
  • Närbild av en sliten maskinaxel med en drevkugghjul i behov av reservdel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Undersida av ett fordonschassi med synlig motoraxel, remskiva och kedjedrivning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sliten kort axel i maskindel med synliga skador på kugghjulet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Som det där ser ut så tror jag inte det är en lösning att byta nåt enstaka drev..........Kolla först vad ny komplett enhet kostar.
Sen har jag för mig att man inte kan köpa enstaka drev till dylika transmissioner. Ibland finns det löst i usa där de oftast är tillverkade men här har de många ggr gjort så att delar inte finns för att det helt enkelt inte lönar sig. Men då pratar jag bara generellt, kan vara andra slags transmissioner det handlar om.
 
Tack för svar. Har sökt komplett del men inte funnit någon. Tror att det skulle fungera med att byta ut det mest slitna. Den Korta axeln.
 
Fast det saknas ju en försvarlig mängd material där också. Är nog en tre fyra millimeter borta på höjden och det i sin tur ger ett enormt kuggspel så med ett nytt drev där så lär det nya nötas ner ganska omgående.....
Har du laddat ner sprängskisser så du vet vad stiga säljer och inte? Vad är det för modell? årgång?
 
Gult eldrivet kompakt trädgårdsfordon PARK 2000 med öppet motorhuv parkerat framför grönt träd och bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en märkningsetikett som säger "Mod. No. 13-118, No. 5564, MADE IN SWEDEN" på en rostig metallkomponent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.