Söker alternativ till "inredning" till våra fönsterbrädor. Katterna antingen välter blommorna eller äter på dom och mår dåligt. Så de allra flesta blommor ska bort men vi vill inte ha helt tomt. Ge oss tips på hur vi istället kan dekorera våra fönsterbrädor. :)
 
Josh skrev:
Katterna antingen välter blommorna
Testat med häftmassa under krukorna? Funkar mot svägerskans klumpiga katt!
 
Kaktusar i krukor som ni sätter fast med häftmassa/dubbelhäftande tejp? Annars tycker jag själv att det är rätt snyggt med tomma fönsterbrädor men det är kanske bara för att våra egna är fullsmetade med prylar.
 
man kan ju ha blommorna i en ampel, det tycker jag är rätt fint. är inte den som har så mycket i mina fönster, ganska avskalat, men någon blomma kan ju va fint. har man en inte alltför hängande blomma så kommer katterna kanske inte åt den. en kompis har samma problem som ni, katterna leker med och puttar ner blommor och krukor, krukorna sätter hon fast med dubbelhäftande tejp och så har hon börjat använda plastblommor (svårt att hitta riktigt naturtrogna dock...).
 
Snygga ljusstakar, lampor eller inte allt för dyra, lite tunga glasföremål kan vara ett alternativ till blommor. (Häftmassa eller dubbelhäftande tejp är ett måste med katter, jag har också provat det och det går oftast bra.) Lämna gärna plats så att katten(rna?) kan få plats att sitta i fönstret och titta också. Mina katter gjorde gärna det.

/pinebar
 
Beroende på hur djup fönsterbräda ni har så skulle en Puppy av Eero Arnio kunna passa. Den lilla isf. Så får katterna "sällskap"
1053_3544.jpg
 
pinebar skrev:
Lämna gärna plats så att katten(rna?) kan få plats att sitta i fönstret och titta också.
Bra sagt. Katterna är ju uppe och ränner på fönsterbrädorna för att tillgodose sitt övervakningsbehov. Att belamra alla fönsterbrädor med "hinder" (ur kattens synvikel förstås) är ju att be om problem :)

Vår katt nöjer sig med att det finns plats på en av fönsterbrädorna och är inte uppe på de andra som är nersmetade med fotoramar, krukor och annat jox.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.