I
Jag måste erkänna att jag inte är världens bäste på att hantera datorn, men det som i förra versionen var rätt självklart för mig är nu ett fullständigt mysterium.

Hur bär jag mig t.ex. åt för att i en matematisk formel höja en exponent eller sänka ett index?
Hur bär jag mig åt för att få fetstil, färg, kursivering e.dyl.?
Hur bär jag mig åt för att bevaka om en tråd jag gjort inlägg i har varit aktiv senare? Dvs. om svar influtet.
Hur bär jag mig åt för att förhandsgranska det jag skrivit före publicering? (Som det går att göra härnedan.)

Och varför i hela friden kunde inte webbkonstruktören ordna i överläggningen till den nya versionen så att våra identiteter och lösenord var desamma? Som det nu har blivit står jag på noll och kan inte ens referera till mina egna trådar. Intresset att hjälpa till med svar på frågorna har därför falnat starkt från min sida.
 
Men inte ska du behöva gå runt och vara missnöjd ...

Ditt användarnamn Byggaren krockade med ett annat användarnamn när vi konverterade, Byggaren används av en annan användare. Om du via direktmeddelande berättar vad du vill heta istället, så ändrar jag åt dig.

Sedan verkar det konstigt att du inte ser hur man fetar etc. Därför får du gärna skicka dina inloggningsuppgifter också, så att jag kan testa vad som kan vara fel.
 
DU Saknade nått Sånt?

För att slå på den avancerade texteditorn så behöver du gå in under din kontrollpanel, välja redigera alternativ och gå längst ned till övriga alternativ och välja Redigeringsgränssnitt: utökad redigering - ....

Sen kan du klicka på knappen gå till avancerad i snabbsvarrutan så får du upp en betydligt kraftigare editor där du bl.a. kan förhandsgranska
 
hmmm man behöver nog gå en abf-kurs för att fixa det här...
jag undrade åxå vart alla "finesser" försvunnit...
numera kommer det inga mail om alla trådar jag varit med i och prenumererat på, väldigt tråkigt tycker jag. känns jobbigt att börja om från noll....
undrar vars någers smilisarna farit åxå?
 
Jag tycker att snabbhet, massor av nya bra funktioner och sökbarheten klart överväger att fetstil ligger på en annan plats än i förra forumet.

Tyvärr är det alltid ett stort projekt att byta teknik fullständigt men hade gamla tekniken varit kvar hade nog forumet varit nedlagt om ett halvår eftersom det helt enkelt inte fungerade för den trafik som var. Hade man inte bytt teknik som till helt nytt och offrat delar av det gamla ibland i datorvärlden hade vi fortfarande haft grön/svarta skärmar och bara text. Ett forum som detta vore en ouppnålig utopi.
 
Det är väl ingen som är mot utvecklingen, alla kanske inte KAN :eek: hantera en dator »--(¯`v´¯)--» HeLt PeRfEkT »--(¯`v´¯)--» och kan göra roliga -:¦:-•:*'""*:•.-:¦:- saker med sitt tangentbord.
 
♥♣♠•○♂♀♪↕‼¶§↑↓→←∟↔▲▼<>]^`|}~⌂ÇüéâàçêëèïîìæÆôþÞ§

försöker lära mej lite tecken╚§{
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.