Hej! Vi har i detta forumet fått hjälp av en snäll själ att kolla upp våran vägg som vi vill riva i vår lägenhet! Vi har alltså redan alla ritningar från statsbyggnadskontoret t.om armeringsritningar! Konstaterat är att väggen ej är bärande och att det är en halvstensvägg med tegel i! Jag började idag söka efter en konstruktör som kan göra ett intyg men bara hittat svindyra! Min fråga är då: kan ni rekommendera någon i Göteborg som inte tar överpriser? Föreningen är ute efter ett intyg på att väggen inte är bärande och att bärigheten ej påverkas i huset!
Mvh Michelle
 
Hemmakatten
En konstruktör vill nog själv konstatera på professionellt vis, via ritningar och platsbesök, om en vägg är bärande eller ej innan hen skriver ett intyg som kan få långtgående konsekvenser. Du får nog betala vad det kostar.
 
  • Gilla
MetteKson
  • Laddar…
Michellekarlsson Michellekarlsson skrev:
Hej! Vi har i detta forumet fått hjälp av en snäll själ att kolla upp våran vägg som vi vill riva i vår lägenhet! Vi har alltså redan alla ritningar från statsbyggnadskontoret t.om armeringsritningar! Konstaterat är att väggen ej är bärande och att det är en halvstensvägg med tegel i! Jag började idag söka efter en konstruktör som kan göra ett intyg men bara hittat svindyra! Min fråga är då: kan ni rekommendera någon i Göteborg som inte tar överpriser? Föreningen är ute efter ett intyg på att väggen inte är bärande och att bärigheten ej påverkas i huset!
Mvh Michelle
Villcon brukar vara prisvärda, jag tror Endrit sitter i Göteborg.
 
  • Gilla
M Flo
  • Laddar…
Åh tack så mycket för tipset! Ringde dem direkt och det var stor skillnad på priset! Så nöjd, tack!
 
  • Gilla
Grisbacka
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.