Hej,

Jag skall få min andra dos Pfizer-vaccin på måndag och frågar efter era erfarenheter

Jag blev rätt risig efter första dosen och låg med feber i tre dagar. Det sägs att andra dosen ger mer biverkningar?

Ni som reagerade på första dosen, hur var det efter er andra dos?
 
MrJay
Vad är alternativet, att inte ta andra dosen menar du? Jag kan tyvärr inte besvara din fråga gällande biverkningar av andra dosen.
 
MrJay MrJay skrev:
Vad är alternativet, att inte ta andra dosen menar du? Jag kan tyvärr inte besvara din fråga gällande biverkningar av andra dosen då jag inte är vaccinerad.
Jag skall såklart ta dosen men undrar mer om jag borde ställa in allt nästa vecka redan nu
 
MrJay
G Galten skrev:
Jag skall såklart ta dosen men undrar mer om jag borde ställa in allt nästa vecka redan nu
Ah, då är jag med! Hoppas du får ditt svar.
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Fick andra dosen för snart två veckor sedan. Noll biverkningar av spruta nr2. Ett uns öm på stickstället var allt.

Hade rätt rejäl påverkan från spruta nr1. Ont av bara den i armen, svårt att lyfta armen, trött i flera dagar (ej feber) och även rejält svullen i överarm och armhåla. Men ingen feber eller sjukdomskänsla.

Det verkar vara något slags lotteri, om man får reaktioner på sprutorna eller ej.

Det verkar också variera väldigt mycket om man reagerar på spruta 1, eller spruta 2, inte reagerar alls (utom möjligtvis lite öm på stickstället) på någon spruta, eller får "normala" (typ lite trött, lite feber) biverkningar av bägge sprutorna...
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
S skogaliten skrev:
Fick andra dosen för snart två veckor sedan. Noll biverkningar av spruta nr2. Ett uns öm på stickstället var allt.

Hade rätt rejäl påverkan från spruta nr1. Ont av bara den i armen, svårt att lyfta armen, trött i flera dagar (ej feber) och även rejält svullen i överarm och armhåla. Men ingen feber eller sjukdomskänsla.

Det verkar vara något slags lotteri, om man får reaktioner på sprutorna eller ej.

Det verkar också variera väldigt mycket om man reagerar på spruta 1, eller spruta 2, inte reagerar alls (utom möjligtvis lite öm på stickstället) på någon spruta, eller får "normala" (typ lite trött, lite feber) biverkningar av bägge sprutorna...
Tack för svar!
Det verkar lite lotteribetonat hur kroppen reagerar! Men det verkar ju lite lovande iaf. Oavsett skall det bli skönt att vara fullvaccinerad :)
 
Ingen reaktion efter dos 1, rejält öm i armen efter dos 2. Som skrivits: lotteri!
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Liiite öm vid sprutstället efter första dosen i 3 dagar. Kändes som lokalt träningsverk.

Efter andra dosen samma känsla fast bara i en dag.
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Jag fick andra dosen igår, förvisso Moderna, men det var tydligen lika med Pfizer vad gällde ev biverkningar.
Det är tydligen väldigt olika för olika personer, jag var öm i armen efter första ett par dagar, men har mindre
ont nu efter andra.
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Efter tvåan, endast lite känsla som en begynnande förkylning i någon dag men påverkade inget i vad man kunde göra. Ettan gav bara lätt ömhet som träningsvärk i överarmen.
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
galento
Efter första dosen kände jag mej lite frusen i kroppen
på kvällen , hade nån sträckning i axeln sen tidigare
så märkte inget av annat.
Efter andra dosen kändes ingenting faktiskt.
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Jag blev rejält däckad av första sprutan.
Feber upp emot 40 grader i flera dagar samt jätteont där sprutan sattes.
Ett tag var jag orolig om jag skulle fått Covid-19...
Bävar för 2:a sprutan så jag vill gärna höra från er andra.
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Fick inte Pfizer men...

Fick Astra zenica först, lite trött o frusen på kvällen, ingenting mer än ont i armen sen.

Igår fick jag Moderna, ja blandade vaccinet då de rekommenderade de vid första dos Astra.
Ont i armen o lite konstig huvudvärk, annars ingenting.

Har inte haft corona enligt regelbundna antikroppstester vid blodgivning men har träffat och haft närkontakt med covidpositiva varje dag i jobbet.
Skyddsutrustningen fungerar, visir o munskydd.
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Tack för alla svar!

Jag uppdaterar hur det går :)
 
J Jörgen Ö skrev:
Jag fick andra dosen igår, förvisso Moderna, men det var tydligen lika med Pfizer vad gällde ev biverkningar.
Det är tydligen väldigt olika för olika personer, jag var öm i armen efter första ett par dagar, men har mindre
ont nu efter andra.[/QUOTE
Svarar mig själv.
Fick faktiskt reaktion knappt ett dygn efter andra dosen, frossa, 37.8gr feber, ont i kroppen, men vaknade i morse och allt är bra igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.