Vad skulle ni valt mellan stiga park 320g 95cm och husqvarna rider r115c 95cm. Båda är midjestyrda, skiljer lite motormässigt då husqvarna är lite starkare. Har en mellanstor trädgård.
Vad finns det mer för husqvarna som är midjestyrda och 95cm aggregat?
 
- Husqvarnan har inte sin midja i mitten, så det påverkar hur den svänger. Stiga Park är delad 50/50, så bakhjulen går i samma spår som framhjulen, vilket man föredrar får man nog prova.
- Stiga har påbörjat samma utförsbacke som många andra stora märken och sätter kinamotorer i sina maskiner nuförtiden. Husqvarna har väl fortfarande motorer från pålitliga Briggs & Stratton.
- Klippdäcket på Stiga Park är relativt lätt att fälla upp och rengöra, åtminstone på de lite nyare maskinerna. HQ har ganska smarta lösningar på 200 och uppåt, men hur det ser ut på 115 vet jag inte.
- Stiga överlappar knivarna och driver med tandrem. Husqvarna har nån assymetrisk historia. Vetefan vad det går ut på, det finns säkert nån fördel med det.

Jag kör sen en vecka Stiga Park 340X och nästa maskin blir utan tvekan med servo, för min maskin är tungstyrd som svordom, med klippdäcket nere. Fyrhjulsdriften var en oplanerad bonus som jag aldrig hade kunnat föreställa mig hur mycket jag skulle älska.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.