C Ceci_vdv skrev:
Väldigt nyfiken på hur det ser ut nu? Kah är precis i startgroparna för att bygga ett åttakantigt lusthus!
åhå, nu satte du mig på pottkanten ;) har just nu virke till golvbygge ligger rakt igenom ”fönstergluggarna” i lusthuset haha.. inte den mest inspirerande synen :oops:

Ska se om jag hittar nån mer tilltalande bild :cool: annars återkommer jag ..med virket i.. imorrn typ (y)
 
Hittade en lite äldre bild där man ser lite.. (skillnaden nu är att träet är lite gråare.. skulle ha målat men har inte hänt än.. )

Obehandlad, oklart träpaviljong med person som arbetar på konstruktionen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ceciceca
  • Laddar…
Trädgårdspaviljong i trä med svart tak omgiven av gröna träd och gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ceciceca
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
[bild]
Snyggt tak! Kostade det massor?!
 
C Ceci_vdv skrev:
Snyggt tak! Kostade det massor?!
Jag vet inte faktiskt, det är det enda som är kvar av det gamla lusthuset som stod här när vi köpte gården! Vi tyckte det såg ut att vara i så bra skick att det kändes inte lönt att byta ut.. (från början var lusthuset inte öppet, utan hade fönster och fönsterdörr - men det var så murket så vi beslöt oss för att göra nått åt saken och det kändes bättra att göra det "öppet").

Det var lite omständigt att spara några stenar och ett tak.. utan att plocka ner det.. och samtidigt bygga nytt bjälklag och stolpar till taket haha. Men det gick bra, vi är lite bakvända ibland ;)

Väldigt nöjd med att ha valt just ett öppet lusthus.. känns trevligare och smyckar trädgården på ett helt annat sätt än ett stängt. Blev lite öppnare i trädgården här.. vilket var bra då vi byggt ett växthus några meter bort från just lusthuset,
 
  • Gilla
MasMats och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.