Hej!

Jag ska dra nätverkskablar till nästan varje rum hemma och samtliga kommer att gå från vinden och ned genom baksidan av en garderob till källaren (sitter rackskåp och patchpanel i pannrummet).

Min fråga är hur jag billigast (och gärna med hyffsat utseende) kan fästa 6-8 nätverkskablar i taket hela vägen från där det kommer ner till källaren och in till pannrummet?

Jag har i pannrummet elkablar som går till värmepumpen och de är uppbuntade på något sorts järn som är pluggat rakt upp i taket, men jag kan verkligen inte hitta såna järn någonstans att få tag på...

Tänker att kabelkanal är ett alternativ, men frågan är om de inte viker sig eller rasar ner eftersom det är drygt 8 kablar..

Tack på förhand!
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
[länk]

Kanske?
plus takjärn o lite gängstav och dom snordyra plattorna så att du kan pendla ner trådstegen.
 
C
introzen introzen skrev:
Tänker att kabelkanal är ett alternativ, men frågan är om de inte viker sig eller rasar ner eftersom det är drygt 8 kablar..
Kabelkanal funkar bra. Lite knöligt att få dit locket bara. Vill du lyxa till det kan du välja en matarkanal med klämmor som håller kablarna uppe.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.