Angående praktik, jag råkade också ut för det där att företaget tog mej på praktik (detta var dock typ 1994 ?), man var där i X månader ochs en var dte "vi har tyvärr inte råd att anställa, men tack", sen slutade jag och två veckor senare hade dom en ny praktikant, inte snyggt, ocjh inte ens tillåtet, men det är så det funkar..

Min poäng är dock att när jag var klar så fick jag ju ett intyg som ingen någonsin frågat efter, men framförallt en referens, som jag sedan använde när jag sökte andra jobb, nästa jobb blöev förvisso också en praktik, men där valde dom att avbryta praktiken och anställa mej istället, det var inte den branchen jag var utbildad till, det var inte drömjobbet, och restiden enkel resa var 1.5h, men det var iaf ett riktigt jobb, när man väl är där har man lyxen att söka andra jobb om man vill.

Nu kom jag ifrån poängen iaf, jo, i det intyget jag fick (och givetvis även i referensen muntligen så att säga) poängterades det på flera ställen att jag minsan inte varit sjuk, jag hade alltid kommit i tid och alltid gjort ett bra jobb (så bra jag kunde iaf), detta tänkte jag inte så mycket på DÅ, tyckte mer det var självklarheter (varför skulle jag INTE göra så ?) .MEN, nu 15 år senare så har jag ju själv varit i situationen att jag haft med handledande av praktikanter att göra, NU fattar jag ju varför han poängterade det.. otroligt många som får praktik tar det inte på allvar, dom sjukanmäler sej hälften av tiden, kommer för sent, tappar bort nycklar, gör fuskjobb när dom tror det inte märks, och sitter mest och GNÄLLER över att dom minsan har kompisar som sitter och gör ingenting och cashar in 50 papp i månaden på det, och VARFÖR ska dom göra skitjobb för inga pengar, och det är jobbigt att gå upp tidigt, och det är jobbigt att åka en timma till "jobbet" och blabla vad synd det är om dom hela tiden.. vem FAN vill anställa en sån person ? eller ge den goda vitsord ? fattar dom inte att det är att visa upp sina goda sidor och lära sej saker som är poängen med praktiken ?
 
  • Gilla
fremax och 10 till
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Nu får/bör vi inte diskutera politik på detta forum men att spy massa skit över ett parti som faktiskt är i riksdagen? tror inte alla deras väljare är lata lantisar som ligger på soffan och väntar på a-kassan?
1.1 milj. Soffliggandes lantisar ?
 
Jag har läst mycke i denna tråd nu eftersom den kom tio top 10 på årets mest omtalade på byggahus.se ... Hur gick det sen ? ;):love:
 
Redigerat av moderator:
Papphammar666 lilllasrne skrev:
1.1 milj. Soffliggandes lantisar ?
Nja, i så fall borde det ju heta Soffliggarpariet :)

Och ha denna loggan:
1211194310153614973607165369409963421082648n.jpg
 
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Papphammar666 lilllasrne skrev:
Jag har läst mycke i denna tråd nu eftersom den kom tio top 10 på årets mest omtalade på bygghemma ... Hur gick det sen ? ;):love:
Bra fråga, och vi är nog många som undrar!
Och Danjac är ju fortfarande klar här på forumet. Hallå!
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Bra fråga, och vi är nog många som undrar!
Och Danjac är ju fortfarande klar här på forumet. Hallå!
Om du får gissa vilt vad tror du ? Jag tror att han sitter på en omsättning lik Kamprad...
 
Papphammar666 lilllasrne skrev:
Om du får gissa vilt vad tror du ? Jag tror att han sitter på en omsättning lik Kamprad...
Nja, jag är lite mer pessimistisk i mina gissningar. Vi får väl se vad Danjac själv säger.
 
  • Arg
Silly Bear
  • Laddar…
B
Vågar man fråga hur det gått @danjac?
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
2018 han både a-kassa och 5000 i cash ...så tänk er för ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.