Hej

Fick denna offert från NYAB, ett litet kontorsrum som ska in i hörnet av lokalen, basic basic 2 väggar och en dörr i hörnet med 2 glaspartier med insikt på båda väggarna, och fönstren skulle täckas över invändigt (ej byggas bort).
Tycker det låter väldigt dyrt för ett rum som är knappt 5m², 94500 utan de 2 eluttag som vi önskade.
Betonggolv & tak med en järnbalk som går längs väggen högst upp mot ytterväggen ovan fönster.


Ritning av planerat kontorsrum med två väggar, en dörr och två glaspartier.
Då ingår

- Montage av innerväggar enligt bif. Ritning

- 1st massiv innerdörr m. beslagning.

- 2st glaspartier B: 1000mm H: 1100mm

- Målning av kontorsväggar och tak i kontor.

- Belysning, 2st led-armaturer.

- Ventilation med tilluftsdon, detta dras från bef. Kanal.

- Anpassning och byte av bef radiatorer för nya kontorsväggar.


Förutsättningar/reservationer

- Arbetsområdet förutsätts vara fritt vid byggstart.

- El-uttag i kontor ingår ej.

- Injustering av ventilation ingår ej.

- Nya innerväggar avslutas mot fönster med trälister (fönster byggs ej igen).
 
Nja, det kunde varit häftigare. Massiv dörr och två olika glaspartier inkl montering samt montage av resterande väggar etc etc etc.

Jämför med min nyligen insatta snedtaksvägg inkl absolut billigaste skjutdörr med litet trekantsfönster och med 4 dagars arbete för 25' inkl ROT.

I detta fall utgår tydligen inte ROT. Jag skulle nog tycka att offerten är rimlig.
 
Fönster 130x140cm Alu 4300:-st
Massiv dörr 2,5-4k (garanterat något billigare de tagit då det ej är specificerat)
ca 90m regel 45x45? 14/m 1260:-
skivor OSB 12st skivor 4428:-
Gips 30m2 2400:-
Ventilation, 2500-4500~
El armatur mm ca 7500~
Färg 3000?
övrigt:- 3500~

30000-35000 Material
55000 för 4 dagars arbete?
Och då har väl de säkerligen billigare material än vad jag hittar på en snabb google sökning.

Jag att jag har rågat ganska ordentligt när jag har räknat, men jag kan vara helt ute och cykla men jag tycker det låter sjukt dyrt med tanke på hur "simpelt" arbete det är?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.