Hej
Någon som vet om man kan använda samma router om man byter internetleverantörer eller är dom låsta/programerade på nåt vis för att bara fungera med deras tjänst? Har idag en router från Bahnhof och endast internet, ingen tv osv.
 
Ingen som har någon idé?
 
Om de är en router borde de fungera , ta gärna en bild o ladda upp , och eller modell /tillverkare,
 
Vad är det du syftar på med router?
Jag kör för tillfället 3 med ett modem/router/accespunkt som från början kommer från telia.
 
Jag menar att jag för tillfället har Bahnhof som internetleverantör och köpte en router av märket Tilgin av dom som det står Bahnhof på. Nu har jag funderingar på att byta till annan internetleverantör och undrar således om jag kan fortsätta använda samma router eller måste köpa en en ny.
 
Redigerat:
Har du ethernet in? Routern går sannolikt att använda. Om de inte kör någon udda variant.
 
Ö öringen skrev:
Jag menar att jag för tillfället har Bahnhof som internetleverantör och köpte en router av märket Tilgin av dom som det står Bahnhof på. Nu har jag funderingar på att byta till annan internetleverantör och undrar således om jag kan fortsätta använda samma router eller måste köpa en en ny.
För någon som har det som krav att just Bahnhof ska kunna leverera till adressen för att det ens ska vara värt att fundera på att fytta in/köpa lägenheten så har kah svårt att förstå din vilja att byta internetleverantör.

Vad är det som motiverar dig att byta?
 
Jag har alltså villafiber(telia öppen).
 
Ö öringen skrev:
Jag har alltså villafiber(telia öppen).
Hej
Är i samma sits. Har sagt upp mitt avtal med Bahnhof och ska ha annan leverantör. Fungerade deras router för dig efter bytet?

/Henrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.