Vi har varit inne i bägge husen. Om du tyckta rummen kändes små i LB-huset, menar du då vardagsrummet, allrummet eller sovrummen?

Jag håller med om att vardagsrummet är lite väl avlångt för att vara riktigt bra, men sovrummen är ju rejäla och bra form. Barnrummen har ju dessutom fönster i två riktningar vilket släpper in mer ljus i rummen. Vi känner att sovdelen i LB vinner stort mot sovdelarna i lyckan, badrummen är oxå större, klk ändrad till dusch.

Det integrerade garaget ger oxå en stor fördel, men allrummet/köket står sig inte i jämförelse med lyckan. Speciellt funkisen med öppen plan. ger otrolig volym. Priset talar oxå till Ugglans fördel. Matrial och kvallite är nog i samma klass. Eksjöhus har bättre standard på kök och golv, LB har bättre fönster och kakel för 200:-/kvm i bad/dusch ingår i huspriset.

Att det kan vara så svårt att bestämma sig...

Hjälp!
 
Tack funkis4ever! Kul att någon har varit inne i båda och jämfört. Jag hade nog närmast samma reflektion som dig angående vardagsrummet. De andra rummen är väl ungefär standardstorlek. Ca 1kvm större sovrum i Ugglan.

Jag gillar tanken på en mer av föräldradel i Lyckan. Den har dessutom ett rum mer. Just nu är jag också inne på det mer öppna allrummet/köket. Men som sagt så hinner man nog ändra sig ett antal gånger. Vi är nog i ett mycket tidigare stadium i planeringen än er.
 
Dessutom kostar ju den lösningen med kök och allrum i samma yta ca 100.000:- extra mot den trad. lösningen. Så det kanske är den varrianten man skall jämföra med ugglan 135:an för att vara i samma klass. Samtidigt är kanske 100.000:- en liten summa i det totala priset, när det handlar om att man ska trivas i det hus man byggt. Fick jag välja fritt skulle jag behålla Ugglans sovdel, låta Lyckan stå för allrum och kök och sedan koppla på ett int.garage från ugglan igen. Denna lösning kan man ju få om man arkitektritar ett hus och beställer, men då pratar vi nog inte om NF pris på 1.786.000:- som faktiskt Ugglan 135 med garage och lite tillval kan hålla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.