Hej.

Fick problem med min värmepump idag.

Jag flyttade över min LVP till ett annat eluttag för att den skulle få en egen 10 ampere säkring. Innan gick den på en som försörjer flera andra saker.

När jag skulle starta den så går den inte igång. Den lyser inte ingenting. Jag har mätt strömmen både på utedel och innedel och den har ström på bägge.

Är det något man måste göra när den vart utan ström en längre period? Någon säkring i innedel eller utdedel som gått?

Tacksam för svar
 
Mätte uttaget igen och har 230 mellan både fas och jord och nolla och jord. Det är nåt som inte stämmer
 
A
Det kan ju inte ha varit bra för pumpen,dräpa elektrikern kanske vore på sin plats!
 
Hej jag har samma problem med min värmepump, hur fixade du problem?

1 108kvmradhus skrev:
Hej.

Fick problem med min värmepump idag.

Jag flyttade över min LVP till ett annat eluttag för att den skulle få en egen 10 ampere säkring. Innan gick den på en som försörjer flera andra saker.

När jag skulle starta den så går den inte igång. Den lyser inte ingenting. Jag har mätt strömmen både på utedel och innedel och den har ström på bägge.

Är det något man måste göra när den vart utan ström en längre period? Någon säkring i innedel eller utdedel som gått?

Tacksam för svar
 
A
Osvaldo Osvaldo skrev:
Hej jag har samma problem med min värmepump, hur fixade du problem?
Hon dräpte elektrikaren...
 
  • Gilla
Osvaldo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.