glöm inte att om man är med i Villaägarna har man rabbat på K-rauta!
 
Jaså? Hur mycket? Vad kostar medlemsskap i Villaägarna?
 
K-Rauta
Rabattsatsen varierar i sortimentet mellan 3- 15 % rabatt men du som Villaägarmedlem har alltid ett garanterat lägre pris än det ordinarie
 
Martin_Blomberg skrev:
Däremot var jag mycket nöjd när jag köpte min gasolgrill där. Pratade med en försäljare som var riktig expert i ämnet och hade en av deras modeller hemma och jämförde den med en med vanlig kolgrill som han också hade hemma.
Vilken gasolgrill köpte du och vilken rekommenderade säljaren? Pris? Har du testat den ännu?
 
GreenTurtle skrev:
Vilken gasolgrill köpte du och vilken rekommenderade säljaren? Pris? Har du testat den ännu?
Grillen är av nåt märke som heter Focus. Den har 4 brännare och en sidobrännare för typ wokning. Det finns en temperaturmätare placerad mitt på och skåputrymme under. Den är helt i rostfritt och plåt (skåpet under). Har haft den i över ett år och använt den flitigt. Jag har inga som helst anmärkningar på grillens förmåga att grilla maten. Det enda som var bökigt var att koppla gasslangen till grillen. Jag köpte den på hösten och fick den för halva priset (3600kr, nypris 7200 tror jag det var).

Grillen är rejäl och står stadigt. Gillar även att det på sidan finns ett uppfälldbart avlastningsbord.

Det blir inte samma träkolsgrillsmal som vid träkolsgrillning (jag brukar dessutom slänga på lite ekkvistar för extra röksmak), men det går bra mycket snabbare att få upp värmen på gasgrillen. Inga förberedelser behövs.

Ibland fuskar jag, då grillar jag maten först på gasgrillen för att sedan låta dem får träkolsgrillsmak på klotgrillen.

Det ingick förresten en mekaniserad grillspett till kyckling/köttbitar, men den har jag ännu inte provat.

Det var alltså denna grillen som säljaren rekommenderade.
 
Jag var bara tvungen!
Nu är måttet rågat.
K-rauta i Helsingborg måste vara en av dom absolut sämsta byggmarknaderna i landet.

Lite exempel.
Beställt en dyr dörr. Skickar en man att hämta den. Den saknar karm.
Ringer dit, får besked att jag inte beställt en dörr med karm. Komplett dörr på K-rauta är alltså utan karm (kanske).
Ringer dörrtillverkaren och frågar om dom säljer "kompletta" dörrar utan karm?
Svar: Nej, klart att det är karm till dörren.
Ringer K-rauta som nu helt plötsligt hittat ett paket med karmen.
Jag ber dom att leverera den hem till mig då jag anser att dom gjort fel.
Svar: Nej vi kör inte hem saker, du får hämta den i butiken.
Jag kokar över och äntligen "läser" personalen av en situation.
Svar: Gert-Åke kör ändå förbi ditt hem när han slutar så han kan väl ta med den till dig.
Tack så mycket.

Igår var jag och köpte barkmull (jag har väldigt nära till butiken).
10 säckar. Mannen som är chef över sin egen truck och barkmullsavdelningen står och pysslar i sin hörna. Pga vägarbete och att Barkmullsmannen har alla sina två truckar ute i sin barkmullsavdelning, parkerar jag ca 15 meter längre fram.
Går och betalar min barkmull går ut och eftersom barkmullsmannen står där med sin truck frågar jag om han kan lyfta upp dom tio säckarna jag just betalt.
Svar: Du kan ju backa hit med din bil.
Jag: Kan du inte bara ta din truck och köra bort denna pallen med exakt tio säckar på så jag får lastat mitt släp lite enkelt.
Svar: Har du betalt dom?
Jag: Ja, jag har betalt för dom.
Barkmullsmannen sitter upp i sin truck kör bort mina säckar till mitt släp.
Han går inte av och hjälper mig, bara surar i sin förbannade truck.
Tack säger jag och ångrar (som vanligt) att jag handlat av denna kedja.

Idag drog jag sönder min sista spade under arbete.
Okej, jag kör snabbt till K-rauta för jag hittade en 20% rabattkupong som iofs gick ut igår men jag chansar. Dom ska få en chans till att visa lite service.
Väljer ut mina två nya spadar går till kassan. Frågar om jag kan använda min kupong, den gäller egentligen till den 1 juni.
Svar från grå tant: Det är den 2:e juni idag. Då gäller den inte.
Jag: Okej, då ska jag inte ha några spadar av er.

Så nu får det vara slut. Mitt mål i livet är från och med nu att aldrig mer handla på K-rauta och att få Helsingborgsbutiken att stänga pga sviktande kundunderlag.
Jag sprider härmed mitt budskap.

Hata K-rauta!

--- Inlägget redigerat av admin pga otrevligt språkbruk ---
 
Min erfarenhet är att alla fungerar likadant, ibland finns det någon kunnig person med intresse för sitt jobb oavsett byggmarknad, men oftast har dom INTE kunskap om det man frågar efter, gäller även Beijer !! Så det gäller tyvärr att vara ganska kunnig själv när man ska köpa något och då är ju detta forum en bra källa.
 
En sak att vara okunnig. Det jag retar mig allra mest på är att dom har mage att vara arroganta och allmänt icke servicebenägna.

Handla aldrig på K-rauta i Helsingborg.
 
Har bara varit på K-Rauta i Sollentuna/Häggvik och den butiken var otroligt rörig, värre än de flesta Ö&B, fullt med gamla wellpappkartonger och annat.
 
Merkelig du skulle nevne K-rauta i helsingborg. Var der i påsken (har vært der før og). De er dyre, ingen bryr seg når du kommer inn der osv.

Biltema i Helsingborg er også en av de dårligste!

Nei, foretrekker heller bauhaus i loddekoping om jeg skal ha noe og er på den kanten. Men det er jo noen mil sørover.

Men det er utrolig mye dårlig service. Det virker ikke som noen butikker har noen interesse overhode å selge. Er det ikke de får lønna si i fra? En ting er utrolig dårlig kunnskap om det en selger, men om en da også viser dårlig generell service, da burde de gå hjem i stedet og bli det og skamme seg......

De som selger er de som VET HVA de selger og som faktisk BRYR SEG OM de som kommer innom.
 
H
Har för mig jag läste att Silvan lägger ned hela sin verksamhet i Sverige.
K-Rauta tycker jag är rörigt och personal att fråga saknas.
Personalen på Bauhaus tycker jag är både kunniga och mycket hjälpsamma.
 
Det finns en anledning till att kedjan av branchfolk kallas k-runka... Men deras LUX-grejer har iof fungerat bra för mig, men när det kommer till byggmaterial skulle jag handla hos en brädgård 7 dagar i veckan. Vist, ska man ha en spade eller köper ett hultafors-pass så går det ju inte att göra fel, men i stort sett allt ifrån gips till reglar och elprylar såsom spottar etc jag handlat där, har inneburit problem...
 
Nu pratar jag om den i bromma (stockholm) + Sollentuna (Stockholm)
 
holmertz skrev:
Har för mig jag läste att Silvan lägger ned hela sin verksamhet i Sverige.
K-Rauta tycker jag är rörigt och personal att fråga saknas.
Personalen på Bauhaus tycker jag är både kunniga och mycket hjälpsamma.
Skall jag fråga är det i Malmö Optimera av byggvaruhusen som har kunnig personal.

--- Mats ---
 
Ja absolut, optimera tar både första och andra plats, på tredje ställer jag hornbach.

Dock gäller detta som sagt malmö.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.