Tackar för alla kommentarer.

Ni har fått mig att tänka om lite grand. Jag kommer dra ner på ett annat krav jag haft. Det gör att badrummet nu kan bli 1.25x1.90. Det borde räcka bra tycker jag. Speciellt om jag tar duschdraperi alt. "svängdörrar" i stället för kabin.

/Maxen

Ps. Ska posta planritningen så fort jag är klar i sketchup med den...
 
Duschkabin är helt klart ett slöseri i ett kompaktbygge, Svetsad våtvägg som väggbeklädnad och man slipper slösa utrymme på kabinens väggar. Det minsta jag har sett var 1.20X80 utan dush men lägger jag på den så 1.20 X1.60 då så blir det "gott" om plats
 
  • Gilla
Vanadin
  • Laddar…
Funkar denna planlöaning tror ni? Framförallt tänker jag på toan. Tänker inte ha duschkabin men ritade iaf. in en för att få en känsla för hur stor plats en dusch tar.

/M
 
  • planlosning_9.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
marianne wärdig och 1 till
  • Laddar…
Ser bra ut tycker jag.

Har du raka dörrar från vägg till vägg som går att vika inåt så får du ett härligt duschutrymme med stor svängrum.
 
Kan du tänka dig att ha svetsad våtvägg så skulle jag spara in kabinen helt och bara göra ett golv med fall+ golvbunn samt ett drapperi på stång mot toan. På så sätt får du en större dusch och slipper kostnaden för kabinen. Att utrymmet sen kan användas till annat som tex ett torkutrymme eller dylikt när man inte duschar är en bonus
 
Håller med Mats, så som det ser ut på ritningen är det ju onödigt med duschkabin. Kör duschdraperi längs med kortsidan så blir det kalas när du duschar och "öppet" när du drar draperiet åt sidan.

Mvh
 
Ok, tackar. Det blir ingen duschkabin. Jag tolkar era svar som att det blir tillräckligt med plats för att kunna gå in och sätta sig på toa i alla fall ;-)

/Maxen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.