Läckande koppling vid värmeregulator med provisorisk tätning av tejp och tussar på ett smutsigt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Värmesystems koppling med tejp och värmeregulator, läckande vatten vid muttern.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Värmeinstallation med läckande koppling och värmeregulator i ett pannrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Koppling med droppande vatten, provisorisk täckning med tejp på rör, värmeregulator och uppsamlade droppar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hejsan!
Har nu sett att det droppar mellan en tror jag koppling och röret som går ihop med någon form av reglage? Värmeregulator?
Vet någon vad det är för något som läcker. Det droppar liksom från själva kopplingen(muttern) där.
Se gärna bilder. Har ringt öresundskraft så de kommer och tittar men kan vara bra att veta vad det läcker ifrån. Jag vill också lära mig lite. Jag försökte tejpa men det blev bara värre då så klippte bort lite men lite är kvar som ni ser på bilden. Självklart ville jag bara täta lite provisoriskt tills de kommer. Tacksam för hjälp om vad det är. Kan vara bra att veta vad det heter.
 
Annicaekdahl Annicaekdahl skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild] Hejsan!
Har nu sett att det droppar mellan en tror jag koppling och röret som går ihop med någon form av reglage? Värmeregulator?
Vet någon vad det är för något som läcker. Det droppar liksom från själva kopplingen(muttern) där.
Se gärna bilder. Har ringt öresundskraft så de kommer och tittar men kan vara bra att veta vad det läcker ifrån. Jag vill också lära mig lite. Jag försökte tejpa men det blev bara värre då så klippte bort lite men lite är kvar som ni ser på bilden. Självklart ville jag bara täta lite provisoriskt tills de kommer. Tacksam för hjälp om vad det är. Kan vara bra att veta vad det heter.
Det ser ut som en AVTB (reglaget), den reglerar du varmvattentemperaturen med genom att vrida ratten upp eller ned, och det som läcker är nog en trasig fiberpackning som sitter innanför muttern i anslutningen mellan röret och AVTBn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.