Jag kommer att bygga om mitt kök och har riktat in mig på Neffs produkter då dessa passar perfekt för mig. Jag har läst om Bobs Electro och även sett att det är väldigt mycket billigare att köpa via Tyskland.
När jag nu sitter och letar efter nya produkter hos Bob så tycks inte de finnas men ska ha släppts i April 2020 och ny katalog finns ute. Det jag också märker är att funktionerna på den svenska produkten och den tyska produkten är helt olika eller missförstår jag allt.
Jag kan inte någon tyska men google hjälper mig.

Hur har ni gjort, har ni köpt förra årets modeller och eller har ni helt enkelt inte brytt er om att funktionerna är helt olika på den tyska gentemot den svenska produkten.
Prisskillnaden är stor ska tilläggas men vill ändå förstå hur det funkar och hur skillnaden kan vara så stor.
 
A
gått på FB-reklamen?
köp bosch det är samma skit men billigare
 
electroluxaren skrev:
gått på FB-reklamen?
köp bosch det är samma skit men billigare
Nej, vill inte ha Bosch då jag har en diskmaskin från dem. Reparatör har varit här 5 gånger och maskinen är ca 4 år. Neff är också de enda som har Slide and hide funktionen på ugnsluckan så det blir en Neff.

Har inte ens FB ska tilläggas.
 
Electroluxaren försöker nog säga att Neff tillverkas av Bosch.Nytt för mig, men BSH har många märken.
 
Vi valde att inte köpa från Bobs av just den anledningen. Det verkar vara andra modeller och svårt att jämföra om man som du verkligen vill veta exakt vad man köper. Många BSH produkter är förresten restade nu pga corona. Fabrikerna har varit stängda.
 
G GladanS skrev:
Vi valde att inte köpa från Bobs av just den anledningen. Det verkar vara andra modeller och svårt att jämföra om man som du verkligen vill veta exakt vad man köper. Många BSH produkter är förresten restade nu pga corona. Fabrikerna har varit stängda.
Jo, desto större problem när man inte kan tyska men samtidigt så är vinsten tämligen stor, gissar på ca 30-40%.
 
Stefflo Stefflo skrev:
Jo, desto större problem när man inte kan tyska men samtidigt så är vinsten tämligen stor, gissar på ca 30-40%.
Jag förstod det ändå som att de är bra på att svara på engelska vid mail, gäller bara att ha tid och ork så tror jag du kan göra en bra affär.
 
  • Gilla
Sundlof81
  • Laddar…
A
Stefflo Stefflo skrev:
Nej, vill inte ha Bosch då jag har en diskmaskin från dem. Reparatör har varit här 5 gånger och maskinen är ca 4 år. Neff är också de enda som har Slide and hide funktionen på ugnsluckan så det blir en Neff.

Har inte ens FB ska tilläggas.
Skrev fel menade Youtube där förekommer neff reklam hela tiden.
Under skalet på neff är det bosch.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.