M Mr_Smurf skrev:
Jag har en klassisk 1.8 med kaminen i tunnan, 4-5 personer beroende på hur stora personerna är sitter bra och det går få in fler om man inte är rädd för lite närhet :)
Ser att det bara är en tusenlapp i skillnad nu mellan 1.8 och 2 meter.
När jag köpte för tio år sedan så var prisskillnaden större så om jag handlade idag hade jag nog valt 2 meters tunnan istället. Det är rätt så najs att ligga och flyta raklång i tunnan :)

Glasfiberinsatsen är riktigt bra kvalité min är som ny fortfarande efter 10 år.
 
  • Gilla
Mangan13
  • Laddar…
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
[bild]
Supernöjd med hybridtunna från Kirami.
Har alltså vedeldning i effektiv kamin, elvärmare 2kW som håller tempen om du vill hela helgen eller längre.
Rening med grov och finfilter samt UV-ljus.
Dubbla "lock" ingick. Dels det svarta på bilden och sen en isolerande skiva som ligger och flyter på ytan.
Kör Biocools kemi.
En termometer inbyggd i locket och det ser ut som en förbannat fet grill! (y):D
 
  • Haha
Luddis_1
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Inet märke, jag ritade den själv, sen svetsade en kille som jobbar med rostfria tankar ihop den till mig.
Hej,
en fråga, har du upplevt rost på din pool? Vi har gjort en egen liknande som din men har efter ngn månad redan börjat få rostfläckar lite varstans. Det mesta på ytan mellan vattenyta och lock men också på andra ställen under vattenytan. Till och med på produkter som sitter vid utlopp m.m som är märken som Pahléns etc.
 
Å Åsa82 skrev:
Hej,
en fråga, har du upplevt rost på din pool? Vi har gjort en egen liknande som din men har efter ngn månad redan börjat få rostfläckar lite varstans. Det mesta på ytan mellan vattenyta och lock men också på andra ställen under vattenytan. Till och med på produkter som sitter vid utlopp m.m som är märken som Pahléns etc.
Oj, tråkigt!
Jag har haft min i fyra år. Den enda rostan jag haft är mellan locket och kanten, det var när jag var nybörjare och hade i alldeles för mycket klor. Har även fått rostfläckar på botten när jag slängde i klorgranulat direkt i poolen.
Men har inte haft någon mer rost de sista tre åren.
Men min är syrafast rostfritt. Är eran det också?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.