Är det ngn som har ett kreativt förslag på vad man kan ha som påskris, när sonen ivrigt efterfrågar ett med mycket fjädrar men inte kan få ett pga allergi?
 
När mina barn var små ritade vi fåglar och färglade. De var dubbla och limmades ihop med piprensare emellan som man sen använde att sätta fast fågeln med i påskriset.
Man kan göra naturtrogna fåglar efter en fågelbok eller fantasifåglar. Extra stjärtfjädrar kan man klippa tunna remsor i papper, eller använda presentsnören eller annat som inte samlar för mycket damm (om nu det är ett problem).

Bara fantasin sätter gränser.

Lycka till!

/EB
 
Vilken rolig idé. Men jag var nog lite otydlig - det är själva riset vi är allergiska mot, inte fjädrarna :)
 
Jag tycker att det finns olika prydnadsris och grenar i konstmaterial i varenda inredningsbutik för dagen. Kostar ju visserligen lite men kan återanvändas år efter år:)
 
Jag köpte ett gäng pinnar (ungefär samma tjocklek som blompinnar), som var ihopbuntade nertill. De står rätt upp och är supesnygga. Mamma har sina framme året runt... De går ju att dekorera med fjädrar eller nåt annat roligt:)
 
Är det när riset slår ut som han reagerar, så kanske det vore smart att hänga upp det och torka det på en lämplig plats först och sedan inte sätta det i vatten. Då borde det ju kunna gå.
Du har ju några veckor på dig...

Lycka till!

Bitto
 
Jag hade ett år ett knippe torkad trollhassel istället för påskris.
 
Leta rätt på ett gammalt cykelhjul och strippa det på ekrarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.