När Jag ska koppla in begränsningskabeln i laddstationen så piper den oavsett vilken kabelända jag kopplar till vilket kabeluttag. Vad är problemet? Hur gör jag för att lösa det?
 
Hej.
Har samma problem...kom du fram till vad som är fel?
 
Jag håller på o krånglar med en Lyfco 1200. När jag försöker starta den så piper den och sen händer inget mer detta oavsett jag försöker manuellt lr genom appen. Enda som händer är att mittersta lampan blinkar. Har fått den att följa tråden en gång då försökte den gå utanför tråden på fel sida och klippte..Sen har den gått ut en bit i gräsmattan och där har den stannat pipit och sen har det inte hänt ngt.. 2 ggr har den bara snurrat runt innan den dog men nu funkar det inte alls. Försöker att synka med ladd stationen ett flertal ggr men den piper och sen blinkar mittenlampan och inget händer. Har kontakt med Outl 1 och de skriver faktiskt o frågar hur det går. Senast idag skickade jag video till dem på hur den beter sig. Får se vad det blir men detta är inte kul då gräset växer som attan...Har ni några tips så emottages de gärna.
T
 
Är du säker på att du har kopplat begränsningsslingan på rätt poler? Om inte, testa att switcha polanslutningar.
 
  • Gilla
tinatorn23
  • Laddar…
Lägg en lös slinga med separat tråd för att utesluta kabelbrott eller dålig kontakt vid någon skarv.
 
Tänkte jag skulle uppdatera min Lyfco. Fick igång den till slut och har även fått in appen i mobilen. Ställde in tider den skulle klippa och när jag "skickar " det till klipparen så piper den som att allt är ok....Men den har inte en enda gång gått ut o klippt de tider jag bett om utan går ut när den själv vill....Klipper bra när den är igång. Jag startar den oftast genom att trycka på klipparen istf att gå in i appen. Då händer det att den går ut o klipper en stund laddar en stund och sen kan den gå ut några ggr till innan det inte händer ngt mer. Gräset har ju inte växt särskilt mycket i sommar så det har ju inte varit ngt stort problem men skulle ju vilja att den går på de tider jag ger den. Sen beter den sig underligt ibland och går över tråden men det har alla mina ( 2 före denna ) robotar gjort oxå. Väldigt irriterande iaf. Tänkte försöka med en uppdatering av programvaran men har inte kommit till skott än...
 
T tinatorn23 skrev:
Tänkte jag skulle uppdatera min Lyfco. Fick igång den till slut och har även fått in appen i mobilen. Ställde in tider den skulle klippa och när jag "skickar " det till klipparen så piper den som att allt är ok....Men den har inte en enda gång gått ut o klippt de tider jag bett om utan går ut när den själv vill....Klipper bra när den är igång. Jag startar den oftast genom att trycka på klipparen istf att gå in i appen. Då händer det att den går ut o klipper en stund laddar en stund och sen kan den gå ut några ggr till innan det inte händer ngt mer. Gräset har ju inte växt särskilt mycket i sommar så det har ju inte varit ngt stort problem men skulle ju vilja att den går på de tider jag ger den. Sen beter den sig underligt ibland och går över tråden men det har alla mina ( 2 före denna ) robotar gjort oxå. Väldigt irriterande iaf. Tänkte försöka med en uppdatering av programvaran men har inte kommit till skott än...
Om klockan går fel i maskinen, så blir klipptiden fel. Du måste skicka rätt tid från telefonen till maskinen också. Alltså inte bara tiden när maskinen ska klippa utan den tid det är just nu. Kanske självklart men tål att påpekas.
 
  • Gilla
tinatorn23
  • Laddar…
Cahlis Cahlis skrev:
Om klockan går fel i maskinen, så blir klipptiden fel. Du måste skicka rätt tid från telefonen till maskinen också. Alltså inte bara tiden när maskinen ska klippa utan den tid det är just nu. Kanske självklart men tål att påpekas.
Har inte provat på ett tag nu eftersom den iaf klipper hyfsat om än när den själv tycker. Om den stått still några dgr så trycker jag igång den manuellt. Har bytt mobil nyligen så måste få ordning på det först så att de kommunicerar rätt. Ska kolla det där vid tillfälle men ganska säker på att den har rätt tid...Tack iaf för tipset.
 
T tinatorn23 skrev:
Har inte provat på ett tag nu eftersom den iaf klipper hyfsat om än när den själv tycker. Om den stått still några dgr så trycker jag igång den manuellt. Har bytt mobil nyligen så måste få ordning på det först så att de kommunicerar rätt. Ska kolla det där vid tillfälle men ganska säker på att den har rätt tid...Tack iaf för tipset.
Känns som man provat allt ni nämner. BK är och mm mm. Går att köra manuellt med appen, inte automatiskt. Blir lite galen av detta strul.
 
  • Gilla
tinatorn23
  • Laddar…
Hej. Jag gav upp. Alldeles för liten gräsmatta och för mycket som stod i vägen för klipparen. Satte bla upp ett växthus.....Köpte mej en El klippare ist. Ryobis lilla men skit vilken sanning med modifikation deras reklam är. Ett batteri till alla....jode. Hade 2 batterier och det kraftigare höll i 7 minuter. Hinner inte klippa mycket på den tiden....bara investera i nytt batteri så nu hinner jag nästan min lilla typ 200 kvadrat stora gräsmatta...Lycka till alla ni med robotar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.