Nu har vi äntligen fått upp ett staket runt soptunnorna. Ser ordnat och fint ut. Men marken som soptunnorna står på är ojämn, med kullersten. Hade tänkt låta det vara så, men sambon gillar inte det. Soptunnorna står vingligt, och det är lite nivåskillnad, så den ena tunnan ser liksom högre ut. Nån som har tips på vad man ska göra? Antar jag tar bort kullerstenarna. Då är där bara jord, och fortf en viss nivåskillnad. Jag vill varken lägga flera 1000 kr eller timmar. Så lägga plattor vet jag inte... Gjuta cement? Lägga plåt? Vore supertacksam för tips om hur jag ska tänka här.
 
Bort med stenen, lägg en bit av en gammal pressening eller likande mot jorden och fyll ut med grus/sand till nivå och lägg vanliga 300X300 cementplattor.
 
  • Gilla
SteelyDan
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Bort med stenen, lägg en bit av en gammal pressening eller likande mot jorden och fyll ut med grus/sand till nivå och lägg vanliga 300X300 cementplattor.
Låter praktiskt och prisvärt, är det enkelt att få det jämnt? Man måste inte hålla på med snören osv...?
 
Nej ingen månresa för att göra det. Bort med stenen, är ojämnt kanske under, gör inget, en duk eller något mot lera om det finns, troligtvis är det sand. På med sand/grus , jämna av och på med vattenpasset. Dit med plattorna och väg av så dom ligger lika och kant i kant. PS framgår inte det med snöre, är det många soptunnor eller bara en.
 
  • Gilla
SteelyDan
  • Laddar…
Två tunnor.
 
Inga problem blir bara några plattor till., tänka att det är ett kollektivt ställa för tunnor.
 
  • Gilla
SteelyDan
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Inga problem blir bara några plattor till., tänka att det är ett kollektivt ställa för tunnor.
Tack för tips!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.