Behöver någon sorts grästrimmer eller minigräsklippare som klarar av att klippa under trånga låga strukturer i trädgården. Trappa, studsmattan osv osv där det är trångt och jävligt att komma åt. Har aldrig ägt en grästrimmer, går dom oftast att vinkla helt längs med marken eller vad ska jag ha?
 
J Jocke Best skrev:
Jag kommer osökt att tänka på Flymo som ju är väldigt låga eftersom dom saknar hjul:

[länk]
Tack men inte riktigt den kategorin jag är ute efter även om den kanske är några cm lägre än standard. Behöver alltså någon väldigt liten och smidig, inte bara i höjd utan alla mått, och billig!
 
Grästrimmer funkar nog dåligt. Häcksax känns betydligt bättre. Robotgräsklippare fungerar nog finfint också.
 
D Dublin skrev:
Kan du leva med sladdanslutning så kostar en trimmer nästan ingenting, här är ett exempel som verkar ha vinklingsbart huvud. [länk]
Kolla i butik om den går att vinkla som du vill.
ok ja kanske en vanlig grästrimmer är det jag söker då. Orkar man ta under en stor studsmatta med en sådan, alltså det är inte så att dom avverkar extremt långsamt? Jag har alltså aldrig använt en eller sett en live =)
 
När jag klipper under studsmattan så vinklar jag ner handtaget på klipparen och klipper sen från 3-4 sidor. Står alltså utanför och skickar in klipparen.
 
P Pettttter skrev:
ok ja kanske en vanlig grästrimmer är det jag söker då. Orkar man ta under en stor studsmatta med en sådan, alltså det är inte så att dom avverkar extremt långsamt? Jag har alltså aldrig använt en eller sett en live =)
Borde nog funka, men när vi hade studsmatta använde jag gräsklipparen. Det funkade utan större problem. Samtidigt är en trimmer bra att ha där inte gräsklipparen kommer åt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.