Hej, ny på forumet och vet inte om jag lagt min fråga under rätt del.

Vi har köpt ett hus byggt -63 med två garderober vardera i två rum vägg i vägg. (På rad vända två åt ena och två åt andra hållet)
Vi skulle vilja vända två garderober så att sovrummet får fyra och kontoret inga garderober. Tror ni det går och hur går man tillväga? Nån som gjort det i sitt hus?
 
Düsseldorff
Hur ser baksidan på garderoberna ut? Finns det vägg bakom varje garderobspar, och vad består den av i så fall? Hur sitter garderoberna fast? Du kan inte lägga upp några bilder?
 
Düsseldorff Bergendorff skrev:
Hur ser baksidan på garderoberna ut? Finns det vägg bakom varje garderobspar, och vad består den av i så fall? Hur sitter garderoberna fast? Du kan inte lägga upp några bilder?
är inte säker på väggmaterialet eftersom vi inte fått tillträde än men jag har ett par bilder i alla fall
 
  • Interiörbild som visar ett hörn av ett rum med vit garderob och en öppen brun dörr mot texturerad tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett tomt rum med orange tapeter, vita garderober och ett fönster med blommiga gardiner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Düsseldorff
Ok, då fattar jag. Är ju lite mer än att bara vända på två garderober. Förmodligen handlar det i princip om att riva väggen och bygga upp den igen men med garderoberna placerade som ni vill ha dem. Blir såklart lättare att avgöra när du flyttat in och kan kolla närmare på konstruktionen.
 
Hej! Vi har precis köpt ett hus från -63 och vi har tänkt göra exakt samma sak! Så jag undrar hur det gick för dig och hur resultatet blev? 😃
 
L Lennooxx skrev:
Hej! Vi har precis köpt ett hus från -63 och vi har tänkt göra exakt samma sak! Så jag undrar hur det gick för dig och hur resultatet blev? 😃
Vi lät det vara som det var
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.