Hej, har en Robomow sedan förra året och den har fungerat toppenbra! MEN det är en passage som är 3 meter bred (upp till 4 på bredaste stället) och problemet är att det är en brant liten slänt i slutet på passagen. Det blir sliter alldeles för mycket på gräset där. I övrigt är det två nästan jämnstora gräsytor som sammanbinds av den här passagen.
Jag tänker att det vore bra att göra två zoner men fattar inte riktigt hur man gör.
Behöver man göra de där öarna (kabeln) eller räcker det att följa med klipparen och göra inställningen för zon byte?
Om öarna behövs - skall man lägga dem före, efter eller kanske i själva slänten?

Hoppas att någon kan hjälpa mig med detta!
 
Det är ganska enkelt att via appen lägga till zoner. Och ange hur många meter från laddstationen som zonen börjar. För att klipparen ska hålla sig inom zonen måste du göra ett speciellt mönster på begränsnongskabeln. Annars lämnar roboten zonen.
 
V viggen_l skrev:
Det är ganska enkelt att via appen lägga till zoner. Och ange hur många meter från laddstationen som zonen börjar. För att klipparen ska hålla sig inom zonen måste du göra ett speciellt mönster på begränsnongskabeln. Annars lämnar roboten zonen.
Bra! Det var just det jag undrade - om jag behövde göra den där krumeluren med begränsningskabeln. Tack för svaret! (y):)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.