Gissar att plasten börjar bli utmattad och inte nyper till längre som sig bör.
 
H
Kopplingarna ser ut som de har ett par år på nacken med
 
Prova med att skifta kopplingarna för att testa, ser ut att vara 2 olika fabrikat, är slangen hård så kläms den inte riktigt hårt mor rillorna , den del som går in i slangen.
 
Ok, så slang i mjukare material skulle alltså hjälpa (i väntan på en mera permanent installation alltså)? Troligen slang från K-Rauta, inte Biltema.
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Bara byt till ett par sådana

[länk]

Tack bra förslag! Gissar att det passar på min fyrvägskran.
 
H
Byt slang och kopplingar.

Tror dock biltema är bland de få som har den där gröna skit slangen.
Gardena har väl oftast grå eller svart grå slang.

såg Bauhaus och byggmax har liknande gröna slang.
 
AXS
Ser ut som fel mutter till kopplingen. Men köp nya och kapa slangen några cm innan du monterar. Gardena funkar bra.
 
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
Tack jag testar en annan slang också, jag har exempelvis Gardena grå-oranga 3/4.
 
AXS AXS skrev:
Ser ut som fel mutter till kopplingen. Men köp nya och kapa slangen några cm innan du monterar. Gardena funkar bra.
Vad menar du med ’fel mutter’?

Det retar mig att jag inte fattar hur kopplingen funkar, jag menar vatten in och vatten ut hur svårt kan det vara att begripa? ;-)
 
AXS
G Ghytrdfserv skrev:
Vad menar du med ’fel mutter’?

Det retar mig att jag inte fattar hur kopplingen funkar, jag menar vatten in och vatten ut hur svårt kan det vara att begripa? ;-)
Ser ut som en mutter till en annan koppling. Skiljer sig från de gamla garden jag har.

Men gör det lätt för dig, kapa 1dm slang och ta med till bauhaus, de kan hjälpa dig välja rätt.

Det kan även vara de små "benen" inne i kopplingen som är av, då håller det inte heller tätt.
 
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Skruva bort dom och byt till nito istället
Köpte du i butik eller på nätet ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.