Exakt sådana ska man ha.
_____

PS. Kan någon vänlig själ mäta hur breda kontaktstiften är på laddstationen... aktuell anläggning är 2,5 mil härifrån hos svärmor och skulle vilja ha med mig rätt flatstiftskontakter vid nästa besök där.

Annars på denna nyinstallerade AM315-anläggning: absolut supernöjda är vi, en fantastiskt fin robot måste man säga! På en vecka har den ordnat till ca 1200 kvadrat gräsmatta på en komplex tomt så det ser ut som rena rama slottsträdgården, efter att den gamle Worx från 2015 fick nog (men skötte det med all heder fram till nyss, ska sägas).
 
Redigerat:
4,8 mm går bra, men köp inte 100 st :)
 
  • Isolerad flatstiftshylsa i röd med dimensioner 4,8x0,8 mm, 100 pack, prisinformation.
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Ja det känns ju fruktansvärt "B", skulle inte förvåna mig om jsut det är vårat problem som vi fortfarande har, Att Guidekabeln inte lirar.

Kan man endast köpa dom där i 100 pack eller finns även enstaka att köpa eller i alla fall i midnre pack?

EDIT: ser nu att det finns i 10-pack men i olika storlekar, hur vet jag vilken man bör kö på? Har en AM315x

EDIT 2: ser att svaren redan finns, facepalm*
 
Redigerat:
H Harald Blåtumme skrev:
Exakt sådana ska man ha.
_____

PS. Kan någon vänlig själ mäta hur breda kontaktstiften är på laddstationen... aktuell anläggning är 2,5 mil härifrån hos svärmor och skulle vilja ha med mig rätt flatstiftskontakter vid nästa besök där.

Annars på denna nyinstallerade AM315-anläggning: absolut supernöjda är vi, en fantastiskt fin robot måste man säga! På en vecka har den ordnat till ca 1200 kvadrat gräsmatta på en komplex tomt så det ser ut som rena rama slottsträdgården, efter att den gamle Worx från 2015 fick nog (men skötte det med all heder fram till nyss, ska sägas).
Hej! Löd ihop kablarna i stället och sätt krympslang, då får du en kabel som håller i evigheter, klammer och hylsdor rostar..eller sätt krympslang över hylsorna så det blir tätt.
 
Redfan Redfan skrev:
Hej! Löd ihop kablarna i stället och sätt krympslang, då får du en kabel som håller i evigheter, klammer och hylsdor rostar..eller sätt krympslang över hylsorna så det blir tätt.
Ingen dum idé att löda fast dessa flatstiftskontakter och ha krympslang på, dock är kontakterna inte särskilt väderutsatta där bak på laddstationen under sitt skyddshölje.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Ingen dum idé att löda fast dessa flatstiftskontakter och ha krympslang på, dock är kontakterna inte särskilt väderutsatta där bak på laddstationen under sitt skyddshölje.
Ok.. trodde att det var som som ligger i gräsmattan..
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.