Hej.
Vi ska bygga detta hus. Huset kommer ha liggande panel med ljusgrå färg typ ncs 2002y. Vi ska ha vita fönster med spröjs samt med vita plåtdetaljer. Taket kommer vara svart.

Vi skulle helst vilja ha en mörkgrå/antrancitgrå entrédörr för att liva upp huset lite o ge lite mer kontraster. Vad tror ni om detta? Kommer vara samma modell på ytterdörren som bilden ovan. Passar det att ha en mörkgrå dörr till ett ljusgrått hus med vita fönster? Eller blir det konstigt? Vi tänker att det ändå kan gå ihop då vi ska ha svart tak och mörkgrå spottar på fasaden sen.

Alternativet är en vit dörr.

Så vad tycker ni? Mörkgrå eller vit dörr till en ljusgrå fasad med vita fönster?

Bifogar även två inspirationsbilder hur jag tänkt. (Ska dock inte vara svart dörr utan som sagt mörkgrå i färgen s4500-n)
 
  • 3D-rendering av ett enfamiljshus med liggande ljusgrå panel, vita fönster med spröjs och svart tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Entré till hus med liggande ljusgrå panel, vit spröjsad fönster, svart dörr och svarta takpannor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörkgrå ytterdörr i entré med liggande panel och vita detaljer, inramad av stenläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker det är snyggt när det bryter lite, kör på mörkgrå/antrancitgrå som du är inne på (y)
 
  • Gilla
Annaet och 1 till
  • Laddar…
L Lovisa Widen skrev:
Hej.
Vi ska bygga detta hus. Huset kommer ha liggande panel med ljusgrå färg typ ncs 2002y. Vi ska ha vita fönster med spröjs samt med vita plåtdetaljer. Taket kommer vara svart.

Vi skulle helst vilja ha en mörkgrå/antrancitgrå entrédörr för att liva upp huset lite o ge lite mer kontraster. Vad tror ni om detta? Kommer vara samma modell på ytterdörren som bilden ovan. Passar det att ha en mörkgrå dörr till ett ljusgrått hus med vita fönster? Eller blir det konstigt? Vi tänker att det ändå kan gå ihop då vi ska ha svart tak och mörkgrå spottar på fasaden sen.

Alternativet är en vit dörr.

Så vad tycker ni? Mörkgrå eller vit dörr till en ljusgrå fasad med vita fönster?

Bifogar även två inspirationsbilder hur jag tänkt. (Ska dock inte vara svart dörr utan som sagt mörkgrå i färgen s4500-n)
Det ser inte konstigt ut att ha vita fönster med spröjs på ett rätt traditionellt hus och välja en modern mörkgrå dörr?
 
Nej det det tycker jag inte. Vill du vara lite mer ”vågad” så skulle det vara snyggt med denna kulör: CNS S 6020-G30Y.
 
  • Gilla
Blåsalvia
  • Laddar…
Jättesnyggt med antracit grå dörr. Kan ju också bryta av med något knallrött eller blått.
Vitt tänker jag blir smutsigt, att det syns mer på den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.