Hej. Efter lång efterforskning om tillgång på detta glas hoppas jag få napp här. Jag har pardörrar varav en av dörrarna saknar detta glas. Finns det någon där ute som kanske vill sälja sitt? Eller vet var jag kan få tag i ett likadant? Ringströms har ej tyvärr...
image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tyvärr, finns absolut ingen nyproduktion i större skala på sådant mönster idag. Att specialbeställa nyblästrade glas lär kosta skjortan. Prova runt hos några glasmästare om de har något stående på "loftet"

Med vänlig hälsning, fremax
 
Hej fremax. Yes, jag har förstått att det är svårt att göra glaset på nytt men min tanke var att någon kanske sitter på dörrar med detta glas som kanske vill sälja... Det var en förut i detta forum som ville sälja sitt. Hoppas på lite tur!
 
R
Hej. Ser att det snart är två år sedan. Men jag har en dörr, pardörr (valvdörr delad på mitten) och ett stort innefönster som jag velat bli av med länge. Har ditt mönster på glaset. Synd jag inte såg det 2015 ;)
 
  • Mönstrat glas med geometriska och växtliknande mönster, troligen från en dörr eller fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En delad valvdörr och ett fönster med diamantmönstrat glas står mot en grön bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Valvdörr delad på mitten med mönstrat glas och tillhörande överstycket på gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stort gammalt fönster med mönstrat glas och vit ram, belyst från vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tjenare Richard

Du kan vara min räddare i nöden. Har du kvar dörren på bild 2 med det stora rektangulära fönstret i? Jag fick ett sånt glas krossat av målare i lägenheten igår och är på jakt efter ett nytt.
Vad har glaset för mått om det finns kvar?

Vänliga hälsningar:
Eric Kristiansson
 
R
Hej Erik.
Glaset i dörren är 55,5 x 146 cm, och då räknade vi karm runt fönster (innermått).
Glaset på det stora fönstret är 124 x 166, ifall du behöver annat mått tillsågat.

MVH
Rickard
 
R rillard skrev:
Hej. Ser att det snart är två år sedan. Men jag har en dörr, pardörr (valvdörr delad på mitten) och ett stort innefönster som jag velat bli av med länge. Har ditt mönster på glaset. Synd jag inte såg det 2015 ;)
R rillard skrev:
Hej. Ser att det snart är två år sedan. Men jag har en dörr, pardörr (valvdörr delad på mitten) och ett stort innefönster som jag velat bli av med länge. Har ditt mönster på glaset. Synd jag inte såg det 2015 ;)
Hej!
En av fyra rutor i våra pardörrar med sånt här mönstrat glas har precis ”förolyckats”. Har du något glas kvar?
Mvh Åsa
 
Hej!
En av fyra rutor i våra pardörrar med sånt här mönstrat glad har precis ”förolyckats”. Har du något glas kvar?
Mvh Åsa
 
Ockelbo glasmästeri hade en större bit av detta glas hösten 2017.
 
Hej.
Någon mer som har sådant glas att sälja. Jag behöver en bit till min innerdörr som spruckit.
 
S schmitz skrev:
Hej.
Någon mer som har sådant glas att sälja. Jag behöver en bit till min innerdörr som spruckit.
Hur stor bit behöver du?
 
Hej.
Jag ska mäta exakt men skulle gissa 70 bred och 80 hög ungefär.
Har du nåt?
 
Min största bit är 48 cm bred och 92.5 cm hög. Passar i pardörrar med två glas i varje dörr.
 
Hej. Det är såklart den största biten som är sprucken och den är 60 bred och 93cm hög ca.
 
  • Vit dubbeldörr med sprucket, rutigt glas ca 60 cm brett och 93 cm högt, i ett rum under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Höjden passar nog. Men inte bredden. Våra pardörrar består av två lika breda dörrar och inte en bred och en smal som du har. Dörrarna är säkert gjorda på samma ställe. Synd! Jag hittade våra pardörrar som vi köpte för att plocka ur ett glas ur på Marketplace. Skrev ”dörr” och scrollade i över en timme. Men sen dök det upp några där de skulle ut i samband med renovering. Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.