Nu är hela gården färdig målad men vi har färg och primer över för att kunna måla en hel gård till…

Går det att sälja primer (på dunk) och färg? Vad är rimligt att man säljer de för? Givetvis obrutna förpackningar. Rör sig om 70 liter primer och 5 x 10 liter obruten färg (vit) för betong/murat. Kan man ta 70% original pris eller det blir inte intressant förens man är nere på 50%?

färgen är köpt via målare så inget vi kan lämna tillbaka tyvärr.
 
Går o sälja i princip vad som helst skulle jag säga, fb grupper mm brukar funka ok, men man behöver ofta gå ner ganska mycket i pris även om det är nytt, 50% är nog mer troligt än att 70 % går, jag sålde tre packet raw golv en gång o då gick det för halva inköpspriset, inkl att köparen kom o hämta (köpte för mycket spill, hade typ inget alls när jag la :) ) men man kan alltid testa med ett högre pris o sen sänka om det inte flyger
 
Kan inte målaren köpa tillbaks färgen?
 
Var det målaren som gjorde uppskattningen av hur mycket färg det gick åt?
 
F
Blocket har tiotusentals (minst) beg grejer till salu. Varför inte färg
 
Jag som uppskattade åtgången färg enligt det som angavs på förpackningen, men både färg och primer var betydligt drygare vilket ju är positivt .

färgen är köpt av bekant som är målare via hans företag då färgen bara säljs till företag. Han är inte intresserad av att kludda med returer vilket vi helt förstår.

Allt går givetvis att sälja till rätt pris, men blir förlorare vi för mkt pengar på det så kan vi lika gärna behålla till framtida projekt.
 
Det går att sälja allt möjligt.
Lägg ut en annons på blocket och tex Facebook och testa.
 
Det är väl snart dags att måla om igen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.