Ni som har 70-tals hus och har långa fönster i v-rummet,vad har ni för gardiner?Fönstret jag har är ca 4 m långt

Jag testade att sätta upp en kappa men det blir inte bra eftersom altandörren finns där,hoppas någon kan hjälpa mig.
 
Ja det vore kanske något

Skickar med en bild få får ni se hur det ser ut med en kappa som jag testade hur skulle se ut
 
  • P3080012.JPG fönster.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lamellgardinerna verkar dock kosta skjortan. Upp till 4000 :- om man ska ha 5m långa. Jag hittade dock billigare alternativ på Jysk. Vet dock inte hur de ser ut när jag bara har sett kartongen....och kvaliteten kan man ju undra när det skiljer tusenlappar?

Så här såg vårt vardagsrum ut på husvisningen.
 
  • Husvisning 058mini.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Personligen tycker jag lamellgardiner kan kännas ganska mycket "offentlig miljö". Jag skulle satsa på en skena i taket längs hela väggen med löst hängande gardinlängder, med veckband och t ex två- eller fyrfingerkrok, som ni skjuter åt sidorna. Det kommer rama in fönsterväggen lite mjukt och kommer också göra att rummet upplevs som högre i tak än vad det är. Och det kan ju vara intressant i ett sjuttiotalshus...

Jag köpte själv en liknande lösning hos Persienngruppen/MyWindow och blev jättenöjd.
http://www.mywindow.se/
 
  • mtmromans3_xxl.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är inte heller så förtjust i lamellgardiner men Silent Gliss har ett par som jag tycker är riktigt snygga!
 
  • Vagad_Vertikal_5.jpg
  • 812_efter1_big.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Linska skrev:
Jag skulle nog köra med hissgardiner.
Kirsch - Hissgardiner
Jepp, Hissgardiner skulle helt klart kunna vara ett alternativ för oss. Skulle faktiskt se bra ut.

Har även fundrat på en skena i taket med raka vepor. Dock vill jag kunna dra för helt och hållet som skydd mot solen. Blir väldigt varmt på sommare med gassande sol som lyser rakt in.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.