Jag tänkte fräsa in en nedåtriktad ledlist i överliggaren på ett ca 20 meter långt altanräcke (som även har några 90-gradershörn). Många billigare ledlister kan dras max 5 meter innan det ska vara ny strömförsörjning. Jag hade gärna sluppit dra fram strömförsörjning på flera ställen om det går. Någon som har tips på ledlister för utomhusbruk som kan vara 20 meter (alternativt 2x10). Ska man satsa på 24V-system som kanske klarar spänningsfall bättre?
 
P peterkz1 skrev:
Jag tänkte fräsa in en nedåtriktad ledlist i överliggaren på ett ca 20 meter långt altanräcke (som även har några 90-gradershörn). Många billigare ledlister kan dras max 5 meter innan det ska vara ny strömförsörjning. Jag hade gärna sluppit dra fram strömförsörjning på flera ställen om det går. Någon som har tips på ledlister för utomhusbruk som kan vara 20 meter (alternativt 2x10). Ska man satsa på 24V-system som kanske klarar spänningsfall bättre?
Ett alternativ kan annars vara 230V, då behöver du inte skarva alls.
https://www.ljustema.se/ledstrip-23...m-cut-1069100000000.html#/7-valj_farg-varmvit
 
  • Gilla
peterkz1
  • Laddar…
Ja, satsa definitivt på 24V. Sedan beror det ju på hur många lumen per meter som du behöver vilket direkt påverkar watt/m. Ju lägre effekt desto bättre förutsättningar för att kunna dra längre. Kanske kan du hitta en ledlist som bara behöver strömmatning var 10:e meter?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.