Nu är man ju nyfiken..... Hur går det?
 
Känns som att du har låtit grannen trampa på dig ett par gånger för mkt så han har väl helt tappat respekten för dig och gör som han vill.

Nu får jag be om ursäkt till alla kvinnor(detta är endast ett utryck)
Ta av dig kjolen och såga bort hans tak! godkänn inga mer konstigheter utan stå på dig. Om du är rädd för att det skall bli handgemäng så kan du ju ringa polisen efteråt isåfall. Man kan inte hålla på att polisanmäla allt småskit som händer. tacka fan för att det inte kommer nån polis när våra döttrar våltas för att de är hemma hos familjen andersson som har en granne som väsnas så hemskt om nätterna. Nej nu måste gemene svensk se till att skaffa lite civilkurage och inte ignorera felaktigheter som begås i samhället. det är ditt och mitt ansvar att se till att vi har en dräglig tillvaro, inte polisens. Polisen skall ägna sig åt sitt jobb alltså jaga och ta fast förbrytare. i de lägena är det korkat plus att du inte har de polisiära befogenheter som krävs för att kunna göra det på ett för dig säkert sätt.

Per66 detta blev en moralkaka utan dess like och var nog mest riktat till alla de som skriker om polisanmälan, men jag tycker att du ska ta tjuren vid hornen.
Ledsen om det blev en del hårda ord.

Lycka till
 
Den svenska polisen missar ett svartbygge - innifrån ;)

Har din granne förstört saker för dig skall han ersätta kostnaden!
Det handlar således om pengar:
http://www.balticinkasso.com/index.php@id=5&l=swe
Baltic inkasso verkar vara firman du söker,
deras provision, 50 % säger allt :cool:
"Vissa av oss tuggar taggtråd..."

(Nu vill jag inte uppmana till brott så inlägget är att betrakta som ett 'joke')
 
"Ge dom ett finger så tar dom hela armen" - eller vad det nu brukar heta. Om jag vore i ditt ställe hade jag på vanligt tjurskalligt sätt agerat som maffian gör. Dvs han sågar ner ett av dina träd, du sågar ner 5 av hans. Om man hela tiden daltar med sådana människor blir det fel i längden. Det första du bör göra är att såga av taket jämsmed tomtgränsen, sedan finns det säkert en massa "trevliga" saker du kan åstadkomma.
 
David skrev:
Vilken mardrömsgranne!
Av ren kuriositet undrar jag vad bötesbeloppet för svartbygge ligger på. Antingen är beloppet extremt lågt eller så är din granne "loaded".

mvh
David
Som jag förstått det är det dagsböter , vilket innebär att om mardrömsgrannen har låg inkomst blir böterna relativt låga .......det går ju inte lugga en flintskallig:) MVH glasis
 
Jag tror det finns pengar att tjäna vid en polisanmälan eller om det är stämning det ska vara. Jag har nämligen några släktingar som kommit överrens med sin granne om att få såga ner några träd på hans tomt. Sen blev dom tvugna att betala honom 200 000 kr för att han påstod att ingen överrenskommelse fanns.

Så har ni bevis för vad han har gjort kan ni nog få rejäl kompensation. Hur man går till väga för att nå dit vet jag dock inte.
 
Verkar som Per66 har slutat besöka denna sida och inte kan tala om för oss hur det slutade...man inser ibland att man ändå har det ganska bra även om man kan irritera sig otroligt på grannar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.