Uppfarten till stugan är kort men brant. Jord samlas och det blir halt och svårt att komma upp med bilen ibland. Vanligtvis går det, men när jag skulle dra upp båten gick det inte, och nu på vintern gick det inte.

Jag har tänkt förbättra med grus när jag får tid, men så fick jag idén att använda cement! Förre ägaren lämnade efter sig ett par säckar. Det handlar om kanske 10 meter just där det är som brantast.

Är det möjligt eller är jag helt dum i huvudet?
 
Jag förstår inte riktigt hur du tänkt göra, men pratar du om att gjuta en uppfart? Då lär du behöva oerhört mycket mer än ett par säckar, och en massa underarbete.. Eller menar du att du bara skulle hälla ut det kanske? Jag kan inte se att det skulle bli någon större skillnad mot att bara hälla ut grus, eller snarare tror jag att grus vore bättre.
 
Nej, jag har ingen klar idé.
 
som jon_h säger, eller varför inte göra en riktig uppfart, finns inget retfullare än att ha problem med att ta sig fram på tomten. be någon med maskin att schakta undan en del av uppfarten, bottna med skärv/grus och lägg byasten eller något annat i betong. är dina cementsäcker mer än ett år gamla, kan du hälla ut innehållet i bädden, för dom har nog sett sina bästa dagar........
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.