M Maria.larsson skrev:
Om det är någon som fortfarande letar efter den typen av list har jag några rullar liggandes hemma, mitt växthus hann tyvärr blåsa sönder innan dom kom till användning...
Jag är intresserad då jag precis är på väg att försöka beställa lister för att ge mitt växthus omtanke i vår. Är det dem som nämns i tidigare inlägg? Har du bilder och hur mycket har du?
 
M
N nykomling79 skrev:
Jag är intresserad då jag precis är på väg att försöka beställa lister för att ge mitt växthus omtanke i vår. Är det dem som nämns i tidigare inlägg? Har du bilder och hur mycket har du?
De är svarta och jag har totalt 4 rullar, 15 meter på varje. Har bifogat en bild på rullarna samt måtten på listen En hand håller en svart list med måtten synliga bredvid fyra rullar på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fyra rullar av svart listen ligger på ett mörkt klinkergolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ritning av svart tätlist med måttangivelser, 4.5mm bred, 7mm hög och specifikation "Elite Glazing Seal".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M Maria.larsson skrev:
De är svarta och jag har totalt 4 rullar, 15 meter på varje. Har bifogat en bild på rullarna samt måtten på listen [bild][bild][bild]
Jag köper gärna, är det ok att kontakta dig via PM?
 
M
N nykomling79 skrev:
Jag köper gärna, är det ok att kontakta dig via PM?
Ja pm går bra
 
M Maria.larsson skrev:
Om det är någon som fortfarande letar efter den typen av list har jag några rullar liggandes hemma, mitt växthus hann tyvärr blåsa sönder innan dom kom till användning...
Ja, vi skulle fortfarande gärna ta en rulle eller två om det finns kvar - jag skickar PM.
 
M Maria.larsson skrev:
Ja pm går bra
Hej! Precis sådana lister jag behöver. Köper gärna dina gummilister om dom finns kvar. Vet du var man kan köpa dessa lister?
 
M
M Mörland skrev:
Hej! Precis sådana lister jag behöver. Köper gärna dina gummilister om dom finns kvar. Vet du var man kan köpa dessa lister?
Hej, de är tyvärr sålda. Jag beställde mina på den här sidan https://www.elloughton-greenhouses.co.uk/shop/
 
M
Länge sedan jag började fråga - men till sist så köpte vi dessa på Clas Ohlson:

https://www.clasohlson.com/se/p/41-1014

Något som @tergo var först att rekommendera. Långt ifrån original - men tar man bort den nedersta "pilen" på listen - så går de in i spåren och sitter som sig bör. Lite mer gummi/silikon-känsla än originalen på ett positivt sätt.

Funkar helt enkelt och vi är nöjda med resultatet!

Monterade lister från Clas Ohlson på ett växthus, med närbilder på detaljer och en översiktsbild på växthuset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ursula Jörnbo1 och 1 till
  • Laddar…
Är det någon som tänker beställa någonstans ifrån kan jag eventuellt tänka mig en sambeställning.
 
M Maria.S skrev:
Om det är någon som fortfarande letar efter den typen av list har jag några rullar liggandes hemma, mitt växthus hann tyvärr blåsa sönder innan dom kom till användning...
Hejsan vart finns dem någonstans ? har du bild på dem kanske ?
mvh Tony
 
Hej hej! Jag beställde sådana gummilister från England och fick 4 förpackningar över. Någon som fortfarande behöver?

Mvh Ida
 
T Tonche skrev:
Hejsan vart finns dem någonstans ? har du bild på dem kanske ?
mvh Tony
Jag har några rullar över ifall du behöver?
 
Umeida Umeida skrev:
Jag har några rullar över ifall du behöver?
Hej nej köpte såna vanliga och klistrade på och det funka fint :)
 
  • Gilla
Umeida
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.