Hej!
Funderar på att bygga in en robotdammsugare i sockeln - liknande sockelgarage från Aubo och HTH.
Aubo skriver att det är en omvänd “Tip-On” (push-open)-lösning i din kökssockel gör att du kan stänga av din robotdammsugare och bara njuta av dess sällskap när den kommer ut ur sitt gömställe för att dammsuga.

Önskar tips!
Någon som har byggt ett eget sockelgarage och hur har du gjort?
och i så fall vilken dammsugare har du använt?

Du kan läsa mer här Läs mer här >> https://aubo.se/material/robotdammsugare-med-garage-i-din-sockel/
Lena
 
  • En robotdammsugare halvvägs inne i ett integrerat sockelgarage under ett vitt köksskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MrJay
Förstår jag det korrekt så kräver ”tip on” att robotdammsugaren kör in i den för att den skall öppnas, om du inte tänkt öppna den manuellt varje gång? Min Roborock med AI kamera hade nog aldrig rört luckan i fråga.
 
Min roborock bor under soffan. Verkar meckigt med lucka.
 
Enklast att gömma den under en möbel. Blir knepigt med lucka pga kameror och tryckkänslig kofångare.

/S
 
engs
  • Gilla
MrJay
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Förstår jag det korrekt så kräver ”tip on” att robotdammsugaren kör in i den för att den skall öppnas, om du inte tänkt öppna den manuellt varje gång? Min Roborock med AI kamera hade nog aldrig rört luckan i fråga.
engs engs skrev:
[länk]
Kan inte öppna länken!
 
Ja det är verkligen att överarbeta en lösning :cool:
 
A
Fiffig funktion. Stängs luckan när den kört ut, så man inte snubblar på luckan medans dsmmsugaren kör?
Kan man programmera något script eller liknande för öppning av luckan istället för push open?
 
  • Gilla
Lena Helsingborg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.