Hej!

Ska sätta upp altanräcke på vår stora altan men har inte riktigt bestämt vilken färg det ska ha. Huset är gråsvart och altanen är ljuslaserad. Ska vi köra på klassiskt vitt - vita stolpar och vita liggande ribbor?

Eller ska vi köra stolpar och ribbor i samma färg som huset?

Eller ska stolpar och ribbor vara i olika färg / nyans?

Skicka på mig lite inspirationsbilder nu! Vad har ni på era altaner? ;)
 
Men för fan, inte ett enda svar??
 
Börja med en bild på ditt hus, så kanske det ramlar in lite ideer.:cool:
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
HerrLindon HerrLindon skrev:
Men för fan, inte ett enda svar??
Det brukar va resultatet av en dåligt ställd fråga.

Kör på ett underhållsfritt i glas och metall eller ett i tryckt virke. Målade räcken går bort om man inte har råd att betala nån att måla om det var 5:e år eller oftare.
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson
  • Laddar…
Beror ju väldigt mycket på vilken stil du har på huset.
Jag har tröttnat på alla klumpiga träkonstruktioner och ritade ett luftgt räcke i varmgalvat stål.
 
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
Jag ska bygga staket av plattjärn som över och underliggare med rundstång som galler, svartmålade.
 
Har du foder eller dyl på huset?

Jag tycker det kan vara fint att fånga upp kulören från dessa detaljer på övriga "tillbehör" eller vad vi nu ska kalla det. På så sätt knyts allt ihop.
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Jag ska bygga staket av plattjärn som över och underliggare med rundstång som galler, svartmålade.
En nyinstallerad räcke vid kanten av en grå stenbelagd terrass, med sikten mot en grön gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så gjorde jag.
Klättervänligt.
 
maah maah skrev:
Det brukar va resultatet av en dåligt ställd fråga.
Tyckte frågan var tydlig? Det vore kul att se hur NI ANDRA HAR GJORT MED ERA ALTANRÄCKEN?
Den frågeställningen gick inte att ta miste på.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Altanräcken har det också gått mode i, nu är det liggande ribbor eller glasat, innan dess stående bräder, figursågade bräder, järnstaket etc.
Vi har järnstaket nu, överliggare ett rör, underliggare ett plattjärn och där i mellan rundjärn. Det trivs vi mycket bra med då underhållet är litet och att utsikten inte skyms. Tvärtom var det med trästaketet vi hade innan.
Men vill man följa trender och vara moderiktig så vet du ...
 
Hur vi andra har gjort? Själv löste jag det genom att först fråga några som gick förbi på gatan som jag inte känner, och när de inte svarade så provade jag att svära och skrika åt dem för att de skulle stanna och hjälpa mig. Det slutade med att jag struntade i att sätta upp något räcke, för det var ingen som ville hjälpa till.
 
  • Gilla
  • Haha
Peter.S.Andersson och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.