Det är lådan som skiljer, den ena har Tstak.
 
  • Gilla
kanonkula
  • Laddar…
Klassisk maskin. Dewalt DW 621 är Dewalts version av ELU mof 96. Finns även från Trend då kallad Trend T9 samt Perles OF3E. Det finns en uppsjö av fiffiga tillbehör till fräsen och storebror ELU Mof 177 och Dewalt diton DW 635.
Den Dewalt model du länkade har ett spånutsug, är inte det nödvändigt skulle jag titta på begagnade tex: https://www.tradera.com/item/301794/469992455/elu-713-
De orangea brytarna innebär att maskinen är 30+, tillverkad under 80-talet senast, auktionen kan nog landa på 1500-2000 kr vilket den med stor sannolikhet är mer än värd.
 
  • Gilla
kanonkula
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
Klassisk maskin. Dewalt DW 621 är Dewalts version av ELU mof 96. Finns även från Trend då kallad Trend T9 samt Perles OF3E. Det finns en uppsjö av fiffiga tillbehör till fräsen och storebror ELU Mof 177 och Dewalt diton DW 635.
Den Dewalt model du länkade har ett spånutsug, är inte det nödvändigt skulle jag titta på begagnade tex: [länk]
De orangea brytarna innebär att maskinen är 30+, tillverkad under 80-talet senast, auktionen kan nog landa på 1500-2000 kr vilket den med stor sannolikhet är mer än värd.
Jag ska fräsa vändspår i spånskiva till ca 100m2 så jag föredrar nog att kunna koppla dammsugaren finns det något tillbehör du rekommenderar? "Måste ha"
 
  • Gilla
kraiklyn
  • Laddar…
K kanonkula skrev:
Jag ska fräsa vändspår i spånskiva till ca 100m2 så jag föredrar nog att kunna koppla dammsugaren finns det något tillbehör du rekommenderar? "Måste ha"

Jaså! Det förändrar saken, Då tycker jag att du ska satsa på AEG mf 1400 som är en mycket kompetent maskin och väldigt trevlig att använda när det är frihandsfräsning och mycket att göra. Den levereras med dubbla korgar, en fast som höjs och sänk med vred och en vanlig. Den kommer även med runda och genomskinliga basplattor och en medföljande större. Dammutsuget kan monteras på olika sätt och bygger inte uppåt. Säeskilt praktiskt är att första använda den sänkbara korgen för att påbörja fräsningen och sen byta till den fasta för resten av fräsningen.

Känner du ändå att du vill ha en DW 625 är Trend CRB ett mycket praktiskt tillbehör.
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.