Ska lägga laminatgolv i sovrummen och på loftet. Har ni något tips på ett bra och billigt golv? Får inte kosta mer än runt 100kr/kvm. Vi har tittat lite på tarkett och funderar på att köpa det men skulle gärna vilja komma undan lite billigare.
 
Vi köpte vårt på Byggmax och det är vi verkligen nöjda med!
 
I senaste reklambladet från beckers fanns det med ett Laminatgolv för 109:- kvadraten. Tarkett Scenic tror jag det hette. Har varit och kollat och det såg helt okey ut. Det fanns i Valnöt, ek björk, mm. Vi tänkte köpa valnöt.

Tror att priset gäller hela sverige och fram till sommaren.
Hittade dock inte golvet på tarketts hemsida. Kanske är framtaget speciellt för beckers?.
 
Vi har Byggmax Ek Rustik - 94,95 kr/kvm och är nöjd med det, det var inte heller några problem när jag la det (vissa golv har en förmåga att gå sönder... men det här var bra! Å fint :))
http://www.byggmax.se/images/product/132500.gif
 
Har lagt ett björklaminat från Byggmax. Tror det hette Saxon (hårdrock!) och kostade 79 kr/kvm. Är inte alls nöjd med det. Det är väldigt fuktkänsligt och ett par skarvar har "rest sig". Kan vara bra att tänka på om man som jag har två småbarn hemma...
 
Mattias_K skrev:
Har lagt ett björklaminat från Byggmax. Tror det hette Saxon (hårdrock!) och kostade 79 kr/kvm. Är inte alls nöjd med det. Det är väldigt fuktkänsligt och ett par skarvar har "rest sig". Kan vara bra att tänka på om man som jag har två småbarn hemma...
Använde du ClickGuard i skarvarna när du la golvet?
 
Martin_Blomberg skrev:
Använde du ClickGuard i skarvarna när du la golvet?
Nej, vad är det?
 
Vissa golv är inte så kul att lägga när man använder ClickGuard, det blir lixom lite trögt....
 
Jag har en känsla av att vissa golv är känsligare för fukt än andra. Det skulle va kul att se en test av det. Jag har hört att IKEAs laminat är prisvärda? Sanning eller myt, tro?
 
Ikeas laminat är skit! Vi köpte Tundra, det var lätt att skada när man lägger det samt extremt fuktkänsligt i skarvarna! Ångrar att jag var snål, skulle ha valt högtryckslamnat eller parkett (ungefär samma pris). Nu får det ligga tills det blir ännu sämre, sedan får vi väl göra rätt sedan...
 
O
JAg haqr lagt IKEA´s näst billigaste 69:-kvm å har inte haft några problem ännu! Är väldigt nöjd! de sågade skarvarna gömmer man!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.