Jag har en Husqvarna LT151 med en stor gräsuppsamlare påhängd där bak. Jag får inte det att funka riktigt, gräset fastnar hela tiden i kröken i plaströret vid sidan av traktorn och väldigt lite hamnar i uppsamlaren. Även om gräset är torrt. Vad är felet?

Husqvarna LT151 gräsklippare med påhängd gräsuppsamlare och plaströr där gräs fastnar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B
Det ska vara rätts sorts knivar i klipparen för att det ska funka med uppsamlare. Är knivarna bytta kan någon ha monterat knivar som inte är till för uppsamlare. Jag har råkat ut för samma sak, men ännu inte skaffat knivar för uppsamlare. Kolla på något ställe som säljer knivar, då kan du se att finns olika modeller till samma klippare.
 
  • Gilla
Jan - Åke
  • Laddar…
Stort tack. Ska genast gräva mig under traktorn för att se vilka knivar som sitter på plats.
 
  • Gilla
Blazermannen
  • Laddar…
A
Jan - Åke Knas-Åke skrev:
Jag har en Husqvarna LT151 med en stor gräsuppsamlare påhängd där bak. Jag får inte det att funka riktigt, gräset fastnar hela tiden i kröken i plaströret vid sidan av traktorn och väldigt lite hamnar i uppsamlaren. Även om gräset är torrt. Vad är felet?

[bild]
om manskinen har några år på nacken så brukar knivarna bli utslitna vid lyftarna på kniven, det är vingar som ska slunga upp materialet.
byta knivar så ska det fungera igen isåfall.
 
  • Gilla
Jan - Åke och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.