Väljer mellan två av IKEAs diskhoar från serien Kilviken. En med och en utan avrinningsyta. Den utan tycker jag är snyggare men är rädd att man ska sakna någonstans att ställa av disken, någon med erfarenhet? Någon som saknar avrinningsyta eller som är nöjd utan?
 
  • Svart IKEA Kilviken diskho utan avrinningsyta monterad i vitt kök med blandare och skärbräda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IKEA Kilviken svart diskho med avrinningsyta på vit köksbänk mot vit kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Karlia
Jag har inte och har aldrig haft någon avrinningsyta. Däremot två hoar. Praktiskt när ex potatisvattnet behöver hällas av och det är något i ena hon.
 
Är diskhon övermonterad likt bilden så är avrinningsyta mer praktiskt just när det kommer till disk
Ifall den varit underlimmad så hade det inte behövts alls.
Jag hade personligen kört utan då det både är snyggare och ger mer arbetsyta.
 
  • Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
D DaDolly skrev:
Är diskhon övermonterad likt bilden så är avrinningsyta mer praktiskt just när det kommer till disk
Ifall den varit underlimmad så hade det inte behövts alls.
Jag hade personligen kört utan då det både är snyggare och ger mer arbetsyta.
Kommer ha bänkskiva i laminat och gillar inte hur de underlimmar hoarna då. Hade jag kunnat köra på skiva i sten hade jag valt underlimmad alla dagar i veckan.

Men lutar mot att skippa avrinningsyta ändå och köra på en stor ho istället, ifall någon av erfarenhet av det? Sett att det finns ett utrullningsbart galler man kan lägga över diskhon för avrinning då istället.
 
  • Svart infälld diskho i vit bänkskiva med matchande svart köksblandare, utan avrinningsyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utrullningsbart metallgaller för avrinning över diskho, med runda stänger och svarta gummiändar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det snyggt?
Jag vill inte byta min traditionella diskbänk i rostfritt mot det du visar, att köpa en ny bänk i rostfritt är inte billigt men det är inte sten heller.

En bänkskiva i ett tåligt mtrl med en underlimmad ho skulle jag kunna förstå, men att ha en kant ovanpå skivan måste vara opraktiskt.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi har stor ho och avrinningsyta samt laminatskiva. Avrinningsyta är alltid bra att ha vid handdisk eller för att kunna ställa ifrån sig heta kastruller och annat som inte bänkskivan tål.
 
Keiller Keiller skrev:
Vi har stor ho och avrinningsyta samt laminatskiva. Avrinningsyta är alltid bra att ha vid handdisk eller för att kunna ställa ifrån sig heta kastruller och annat som inte bänkskivan tål.
Jag har ett ganska litet kök, på ca 3,8 meter, så har tyvärr inte plats för allt. Men har du någon bild på hur er diskho/avrinning ser ut, för inspiration?
 
I IzabellaS skrev:
Jag har ett ganska litet kök, på ca 3,8 meter, så har tyvärr inte plats för allt. Men har du någon bild på hur er diskho/avrinning ser ut, för inspiration?
Lite ostädat :D Ho från Ikea (Vattudalen 86x47), bänkskiva,180cm, likaså.
 
  • Ikeas Vattudalen ho i kök med lite disk, 180 cm bänkskiva och en gul skål på skärbräda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
IzabellaS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.