En kompis köpte denna idag men vill veta om den fungerar....
Någon som testat?
Värd sitt pris? (300:)
 
  • Grön Grimsholm Cable Tracker i förpackning, inkluderar spårare och sändare med två 9V-batterier, avsedd för kabellokalisering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MrJay
Tycker din kompis skall testa den. Inte många jag känner som köper saker utan att veta om de funkar ;)
 
Funkar till att detektera när kabeln är helt av.
Har väl tagit hälften av mina, resten har varit ärgade kablar som nästan är av.
 
M
Mer eller mindre värdelös, hittar kabeln upp till 10m från sändaren sedan så måste du vidröra kabeln med spetsen för att få ton och det är ju inte så lätt då kabeln oftast är dold några cm ner i marken.

Jag lyckade bryta av spetsen på den jag köpt så lämnade tillbaka den som reklamation.

Hela utförandet känns som billigast möjliga Kinajunk, plastkåpan andas 70-tal dåligt gjuten och kass precision. Riktigt billig 3-vägs brytare på sändaren och trimpot med klickavstängning på detektorn, när såg man en sådan senast?
 
Har motsvarande fast gul från Kjell.com. Har fungerat för mig för att felsöka efter sork och /eller mullvadsangrepp. 800m kabel avgnagd på två ställen. Saknades dessutom 1dm kabel vid ett ställe. Vid längre sträckor krävs dock örat mot den lilla högtalaren på signalförstärkaren samt nära kontakt till signalkabeln. Helt klart till hjälp vid felsökning av avbruten signal, men kräver träning och gehör för att få resultat.
 
Myrstacken
P Picea skrev:
Har motsvarande fast gul från Kjell.com. Har fungerat för mig för att felsöka efter sork och /eller mullvadsangrepp. 800m kabel avgnagd på två ställen. Saknades dessutom 1dm kabel vid ett ställe. Vid längre sträckor krävs dock örat mot den lilla högtalaren på signalförstärkaren samt nära kontakt till signalkabeln. Helt klart till hjälp vid felsökning av avbruten signal, men kräver träning och gehör för att få resultat.
800m kabel avgnagen.. för att en kabel skall få vara så lång utan att vara högspänning så har ju den hyfsat stor kvadrat... vad har du för mullvadar som lyckas med det
 
Absolut! Specad ø2,7mm av Husqvarna, säkert inkl isolering, så fett safe! Ø800m kräver ju större mullvadar.
Myrstacken Myrstacken skrev:
800m kabel avgnagen.. för att en kabel skall få vara så lång utan att vara högspänning så har ju den hyfsat stor kvadrat... vad har du för mullvadar som lyckas med det
 
Jag har haft god framgång med samma slags grunka, dessa säljs under enormt många varumärken och är generiska kina-prylar. tror min kostade en hundring från Aliexpress för ca 5 år sedan.

En mycket viktig sak för att det ska funka är ett riktigt rejält jordspett och hyfsat fuktig jord. Utan detta funkar det inte.

Felsökte en robotslinga hos grannfrun och den pinpointade direkt var bekymren startade. Grävde upp slingan där signalen upphörde och den var en avärgad skarv helt utan kapsling mot fukt.

Anslöt den från andra hållet, blev litet konfunderad eftersom den visade avbrott ca 20 meter från det redan konstaterade avbrottet. Grävde upp där med, samma typ av rutten skarv helt oskyddad.

Drog upp begränsningskabeln däremellan (vanlig FK i detta fall) och där fanns ett antal liknande tvivelaktiga skarvar, ca fyra om jag minns rätt. Bytte ut detta segment mot riktig begränsningskabel och skarvade via lödning och dubbla krympslangar, yttersta med smältlim som jag brukar göra. Perfekt funktion.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.